Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sabbientje schreef:Ik vind het zelf belangrijker om niet naar een specifiek ras te kijken, maar te kijken wat er bij jezelf past.
Dit doe je door rond te kijken en zo nodig uit te proberen.
Toen ik na het overlijden van mijn vorige paard een nieuw paard zocht, ben ik heel open-minded advertenties gaan lezen.
Advertenties die mij aanspraken zette ik bij mijn favorieten en als ze mij later nog steeds aanspraken, ging ik mailen met de eigenaren.
Uiteindelijk ben ik zelf op een tinker kruising uitgekomen, maar dat had ik van te voren nooit bedacht.
Ik ging voor een braaf paard en die heb ik ook gekregen.

heb ik ook het geluk met mijn kruising tinker x fries gevonden
ik denk echter dat als ik hem niet had gekocht ik voor een tinker was gegaan vanwege hun veelzijdigheid. verder helemaal eens met haar advies: gewoon gaan uitproberen!
mell2000 schreef:heeeyy bokkers
ik had ff een vraagje , ik deel nu me paard met me zus maar waarschijnlijk krijg ik een eigen paard ik zit te twijfelen tussen een fries en tinker we hebben nu zelf een fries nu maar ik vind een tinker toch ook wel heel gaaf maar ze zeggen dat je daar nauwelijks dressuur mee kan doen
wat raad me aan / wat zijn jullie ervaringen
ben benieuwd !!
alvast bedankt
xx
Er lopen toch flink wat tinkers in de Sport!
. Hij springt ook heel graag Maar ik ben geen Held met springen........Los springen springt hij makkelijk 1.20m (heeeeeeeel makkelijk), hoger hebben we ook niet geprobeerd, saampjes is ons record 80/90 cm en dat was 3de keer onder het zadel springen. *we zijn net begonnen met onderlinge wedstrijdjes te rijden, als hij wat Meer wedstrijdproof is dan gaan we officieel
*
Super lieve goedzak waar je iedereen op kunt zetten en onwijs lief koetsepaard. Ik rij hem zelf ook 2x in de week en start officiele dressuurwedstrijden en de teller Staat al op L1+6 [vanaf maart uit de running geweest ivm blessure] en we gaan in januari weer verder. Deze man moet ik goed motiveren om voor me aan de slag te gaan en hij kan het ook wel, Maar door zijn zware bouw gaat het hem wat moeilijker af dan mijn eigen tink.
De ene dag loopt ze de sterren van de hemel en de andere dag is een chagerijnige muts en doet ze het gewoon niet......... Haha, ook deze Dame is bomproof en je kunt alles met haar zelfs een klein sprongetje.