Ik werk al een tijdje voor andere mensen met het beleren, rijden en trainen van paarden. Mijn enige eigen paardje is een mini shetje
waar ik helemaal dol op ben. Nu ik niet altijd meer even goed kan met de mensen bij wie ik de stal huur, omdat hij nogal een geldwolf is, is wel eens het balletje gaan rollen om het paard dat ik van hem lease over te kopen. Mijn vriend heeft een goed betaalde vaste baan, we wonen nog niet op onszelf, maar zijn wel aan om ons heen aan het kijken naar een klein boerderijtje met stalletjes, wel een opknappertje, omdat hij graag wil verbouwen en dergelijke. Ik reken er wel op, dat het nog wel een of twee jaartjes gaat duren voordat het zover is, we hebben er geen haast mee.
Maar goed, nu had ik het met andere pensionklanten erover. Ik gok namelijk zelf dat het paard dan haast wel een 8000 moet gaan kosten (hij is echt een geldwolf en zou de jackpot er wel voor vragen). Het paard staat niet te koop, wat waarschijnlijk ook wel een rol mee zou spelen.
Nu zei de pensionklant, nou nee, 4000 euro dan moet het eigenlijk echt wel ophouden. De markt is zo ver ingezakt dat het echt niets meer waard is...
Ik ben zelf totaal niet thuis in de markt, ik koop en verkoop niet in de paarden. Dus ik ben erg benieuwd wat de echte kenners hiervan zeggen, om toch wel tot een redelijk reeel beeld te kunnen komen.
De merrie waar het omgaat is 7 jaar oud, stermerrie 2e premie. Moeder is 2e premie ster, overgrootmoeder is stamboek. Ze is dus geen volpapier. Moeder is wel preferent.
Vader is Onne 376 en vadersvader is Sjaard 320. Zelf heeft ze nog geen goed presterende veulens gehad.
Ze is onder het zadel beleerd, niet voor de kar en loopt op het moment tegen niveau L2 aan, maar nog niet helemaal.