Dit is mn eerste veulen, dus dat soort dingen zijn ook voor mij nog nieuw. Het loopt juist steeds lekkerder hier
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pubergedrag komt allemaal nog voor je. Juich dus nog niet te vroeg haha. 
), maar de andere is ook altijd de goedheid zelve geweest. Die laatste heeft dus pas op 3.5 ontdekt dat ze kon proberen door me heen te denderen etc., maar dat was ook snel weer opgelost. Ze zijn allemaal anders, maar ik kan je wel zeggen dat het inderdaad heerlijk is om zo'n 'cool' veulen te hebben staan want die anderen zijn niet altijd even gemakkelijk

Mioux schreef:Als je maar goed duidelijk blijft dat jij de baas bent, en hij moet volgen. En dan ook altijd, dus niet 1 dag wel 1 dag niet. (niet dat die elke dag aan de gang hoeft nog !) Juist niet terugzetten maar nog stukje lopen en als die braaf is dan terug zetten is beter.
. Maar ik denk dat je met een veulen van deze leeftijd wel moet uitkijken dat je het niet overbelast en ik had nu het gevoel dat hij in een emotionele dip zat, dan kun je gaan doordrukken en de volgende dag TOCH weer gaan wandelen, of je laat het even rusten en pakt het na een paar weken weer op. Dat laatste had mijn voorkeur en heeft dus gewerkt denk ik.
Het is allemaal niet heel ernstig. Al met al is het een echte goedzak. Sammie schreef:jaarlingen naarlingen heeft meer met het uiterlijk te maken. Al moet ik wel zeggen dat merrieveulens over het algemeen een k*karakter hebben in hun eerste levensjaar. Niet willen vangen, wegrennen, boos doen etc. Dat heb ik bij hengstveulens eigenlijk niet gezien.
(niet allemaal hoor maar 2 van de 3 grrrr)