Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Als je ze ziet lopen kun je natuurlijk kijken of de bewegingen die je ziet je bevallen en misschien heeft de fokker nog oudere broers/zussen van het veulen staan? Echte zekerheid heb je niet maar het geeft wel een grotere kans lijkt mij 
juliomariner schreef:Ik zou een betrouwbaar onafhankelijk iemand meenemen. Ik vind de instructeur dus niet onafhankelijk genoeg omdat ze ook zelf met de fokker aankwam.
Ik denk dus direct dat ze wat van de prijs van het veulen meekrijgt. Ik weet dat dit erg slecht denken van mij is maar in de paardenhandel kun je eigenlijk niemand vertrouwen (gaat weer om geld)
HoresesLover schreef:Waarom een veulen en geen jaarling/jong paard? Is dit omdat je veulens leuk vind of het paard van jongs af aan wilt kennen of heeft het geen echte reden? Ben nieuwsgierig
Verder kan ik je niet echt helpen, al heeft een veulen met een goede achtergrond (Lees: succesvolle dressuurpaarden die je bevallen, met goede prestaties enz.) waarschijnlijk betere kwaliteiten dan een veulen met een onbekende of een achtergrond waarin geen of bijna geen sportpaarden zitten, maar goed dat is vrij logischAls je ze ziet lopen kun je natuurlijk kijken of de bewegingen die je ziet je bevallen en misschien heeft de fokker nog oudere broers/zussen van het veulen staan? Echte zekerheid heb je niet maar het geeft wel een grotere kans lijkt mij
En misschien nog wat rondvragen naar meerdere ervaringen met deze fokker zodat je weet waar je aan toe bent
juliomariner schreef:Daarbij een veulen alleen houden is niets waard. Dan moet je ze in een groep doen. Daar leren ze erg veel van elkaar. Als je het veulen alleen gaat houden krijg je een 3 jarige die totaal onopgevoed is en erg lastig is (meestal) en heb je er als 3 jarige erg veel werk mee om ze op te voeden
Tessaaaaaaaa schreef:Jullie beiden meningen zijn wat tegenstrijdig. Er zijn overal voor en na delen aan maar ik ben ook van overtuigd dat je wel je veulen kan inschatten door naar de ouders te kijken kan je al veel zien denk ik

Dus ik zou zeggen als je later echt graag met zekerheid de sport in wilt, koop dan een 3 jarige die je zelf kunt beleren enz. Maar als je er goed over na hebt gedacht en je wilt het graag, waarom niet? Ik zou in ieder geval gaan kijken, dan weet je meteen of er iets leuks bijzit
Met een driejarige kun je ook inrijden zoals je wil

ju1982 schreef:TS heb je al een keuze kunnen maken? Of nog aan het denken?
Ik zit ook in een topic waarin we allemaal veulens hebben tot aan 5 jaar inmiddels...Dus als je het leuk vind om mee te kletsen?