Dus vandaar dat het hier staat
Een verhaal beginnen kan ik niet dus straight to the point.
Ik heb een meisje in mijn les die haar paard nu gaat verkopen .
Hij is 16 jaar , heeft z dressuur en b springen gelopen , kan prima op buitenrit en is niet gemeen .
Mijn (voorheen anti-paarden papa ) heeft nu gezegd dat ik hem.wel mag proefrijden ! Super leuk , maar ik heb een paar maar's .
- hij is al 16 dus hij kan niet zo lang meer mee . (Over het algemeen , geen discussie hierover , de meeste paarden van 20 lopem niet meer actief mee in de sport).
- ik vind hem absoluut niet moeders mooiste .
- hij loopt erg dicht met zijn mond naar de borst ," te ver aan de teugel" , weet niet hoe je dat noemt .
Maar hij is natuurlijk een super leerpaardje voor mij en ik heb er nu de tijd zeker voor ( ga nu ook 5x per week 10 km op en neer op de fiets en thuis scheelt dan zeker in tijd) ook is hij gewoon braaf en is nooit ziek en hij is geen stresskip dus met wat oefening kunnen mij jonge zusjes ook gaan borstelen.
Ik dacht : je moet een paardje nemen dat volgens jou het perfecte paardje is , maar veel mensen zeggen tegen mij dat ik gewoon moet gaan proefrijden en dat je dan kunt bepalen of hij het perfecte paard is of niet. Hoe denken jullie hierover ?
We hebben een stal en genoeg ruimte , bak kan gemaakt worden naast de boerderij . Als ik evt niet kan kan mama ook rjjden. Heb mu bijna 3 jaar ervaring maar rijd nu op een paard dat nog niet kon galloperen de B door met 185 dus ik ben gen echte beginner meer.
Ik ben benieuwd !

ik heb toen ik 7 was ook een pony gekregen (na mijn shetlander) die al wat ouder was, maar ook zz dressuur had gelopen. Ik heb nog jaren ontzettend veel plezier met haar gehad, en zij is uiteindelijk 32 geworden, en heeft toch wel tot ze 28 was gewoon nog gereden kunnen Worden. Ik heb heel veel van haar geleerd, en ze was niet moeders mooiste, maar wel echt een schat waarmee ik een enorme klik had. Het is zeker het proberen waard!!