Allereerst, bedankt dat jullie dit lezen en me wellicht jullie mening willen geven. Ik heb een haflinger merrie van twee en half. Ik april stonden ze op het land en is er een tinker ruin van toen twee jaar oud, uitgebroken en bij Bo in het land gegaan. Hij heeft haar toen meerdere keren gedekt. Ik was hier niet bij en was hier uiteraard ook absoluut niet blij van geworden, want hij was toen twee weken geleden gecastreerd, dus hij zou nog in de periode zitten waarbij hij merries zou kunnen bevruchten. Hiervoor was Bo best vaak en duidelijk zichtbaar hengstig, daarna helemaal niet meer. Ik heb de dierenarts gebeld, en zij zeiden dat de kans echt heel erg klein was.
Nu heeft Bo een behoorlijke buik, wat door twee dingen kan komen. Het kan komen doordat ze nu net de hele zomer dag en nacht op het land heeft gestaan en gewoon een flinke grasbuik heeft, of dat ze toch drachtig is. Ik hoop natuurlijk op een grasbuik, want ik vind haar nog veel te jong voor een veulen en bovendien zit ik er zelf ook niet heel erg op te wachten. Nu is de makkelijkste oplossing om het te controleren natuurlijk om haar te laten scannen. Echter moet ik dit dan zelf betalen, en vind ik het nog best duur. Misschien maak ik me gewoon te veel zorgen, en is het gewoon te veel vetjes, maar ik zou graag willen weten wat jullie er van denken. Als jullie er ook allemaal aan twijfelen, laat ik haar gewoon scannen voor de zekerheid.
Vandaag twee foto's gemaakt, niet heel duidelijk en iphone kwaliteit, maar even voor het idee:

Wat vinden jullie?

Succes in ieder geval!