Drachtige shet..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annibel

Drachtige shet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:40

Hallo Bokkers,

Jullie zullen wel denken, weeer een topic van een penny die denkt dat haar pony drachtig is..
Maar ik zit echt met een dilemma, ik heb deze pony nu ongeveer 5 maanden.
Ze heeft per ongeluk ( bij de vorige eigenaar ) bij een hengst gestaan, ze is bij mij 2 keer hengstig geweest. Ik vond haar wat dik toen ze hier kwam dus heb haar op dieet gezet, maar in plaats dat ze afvalt wordt ze alleen maar dikker. Ook vind ik haar uier wat dikker worden.
Ze is 5 jaar oud en heeft nog nooit een veulentje gehad.

Oh en voor ik reacties krijg dat ik haar moet laten opvoelen of scannen, dat ga ik absoluut niet doen! Ik heb bij twee pony's meegemaakt (bij verschillende dierenartsen) dat het fout is gegaan omdat een kleine pony te nauw is van binnen.

Als ze drachtig is, is dat nu ongeveer 6-7 maanden. Even voor de duidelijkheid; het is absoluut niet mijn keuze om een Shetlander zonder papieren te laten dekken door een papierloze hengst. Als ze wel drachtig blijkt, mag het veulentje wel blijven! Voor vragen erover graag pb :o

Hier 2 foto's van de merrie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-ZSUWLDNW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-AVHU4DRS.jpg

Memere

Re: Drachtige shet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:09

Ziet er mij helemaal niet drachtig uit en zeker niet als ze nu op 6/7 maand zou moeten zitten,komt vooral door de vacht naar mijn weten dat ze zo dik oogt.

Als je voor zekerheid wilt gaan moet je een DA zoeken die ervaring heeft met kleintjes te scannen , heb heb dit ook gedaan(gewenst laten dekken) met mijn 96cm grote merrie die zelf zeer luxe is van postuur.. helemaal niets misgegaan.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:26

Laat haar voor de zekerheid eens nakijken door een DA met heel kleine handjes :)
Mijn merrie was ook drachtig aangekocht zonder we het wisten en is in die tijd 1x serieus hengstig geweest dus hengstigheid zegt echt niets :)

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 23:07

Bedankt voor jullie reacties!
Ik zit ook echt heel erg te twijfelen of ze niet gewoon dik is, maar ik vind het zo raar omdat ze echt al een hele tijd op dieet is.
Ze is trouwens ook goed ontwormd, dus een wormen buik kan t ook niet zijn. Toen ze er nog niet zolang was had ze koliek door de wormen, ze is toen gespoten tegen de wormen :)