Ik heb sinds een tijdje mijn pony verhuisd en ze staat nu ook voor de kar en ik merk dat ze last heeft van die dikke vacht.. Voorheen heb ik dit nooit gemerkt, maar toen hoefde ze ook niet te 'werken'. Nu heeft ze een enorme wintervacht en met name onder haar buik zitten altijd modderklonten en haar vacht is echt heel onpraktisch voor het tuig.
Nu wil ik na overleg graag toch haar vacht er deels af laten halen. Ik dacht er eerst aan om alleen op de plekken van het tuig, dus een streek op de borst+buik, maar gezien haar enorm lange vacht verwacht ik niet dat dit echt een potje is, dan maak ik liever haar lijfje kaal met een lekker warme deken. Op haar benen (en hoofd wss) wil ik de vacht wel laten zitten.
Nu vroeg ik me af welke deken jullie aanraden? Het is écht een mini. Ze staat 24/7 buiten maar heeft wel een water/winddichte schuilstal tot beschikking met een hoop stro.
Het gaat om deze mini. Foto is van vorig jaar, maar geeft wel een goed beeld van haar vacht.

En een foto van zo'n 2/3 weekjes geleden. Haar vacht is nu ondertussen al wel weer wat langer.

Groetjes Marjolein