Hoi, Ik ben al een poosje op zoek maar vind het nergens. Wie heeft er nog een zoon/dochter van Admiral VB ...??
De haflinger van mijn kennissen heeft namelijk deze hengst als vader, maar vind er niets over terug.
Ik weet alleen deze informatie van Astra zijn vaders kant: Astra VB ... - Admiral VB ... - (onbekend) - Admiral HFK 62
de zoon van Admiral HFK 62 is NIET Altjo van de Kenterstreek Hf.K.88 en NIET Ad van 't Vlier Ik kan echt geen andere zoon van Admiral HFK 62 vinden die dan een zoon heeft met de naam Admiral VB ...
De vader van Astra is ook niet Admiral 751
Ik hoop dat mensen me kunnen helpen.
Jossie
Geplaatst: 05-11-14 18:36
Ik wil wel even kijken of ik je verder kan helpen, maar dan heb ik iets meer gegevens nodig .
Wat ik er nu uit begrijp is de naam van het paard Astra VB en diens vader is Admiral VB. Deze Admiral VB is een kleinzoon van Admiral Hf.K.62 en de zoon van deze Admiral Hf.K.62 weet je niet, klopt dat? Wat is graag zou willen weten is wie de moeders van Admiral VB en Astra VB zijn. Ook de levensnummers van beide paarden en hun moeders zou helpen met zoeken, geboortejaar ook.
De stalnaam of toevoeging VB achter de naam van een haflinger ken ik (nog) niet. Wel weet ik dat in België lange tijd Vb. voor het levensnummer stond, dus dat zou een verklaring voor jouw VB kunnen zijn.
Vb staat idd voor het levensnummer. Astra zijn moeder is katja Maar meer kan ik nog niet opgeven tot zondag, dan kan ik terug astra zijn stamboom bekijken. Ik weet wel dat de hengst Welkom in zijn stamboom voorkomt. En dit is toch al een hele oude hengst.
W_Empress
Geplaatst: 07-11-14 07:29
Welkom komt in bijna alle oude nederlandse stambomen voor (en veel belgische) Dat is dus niets bijzonders. VB betekend veulenboek, en hoort niet bij het paard zijn naam.
Het paard waar we het over hebben heet dus Astra, diens vader Admiral. Wie de vader van die Admiral is, is dus de vraag. Deze Admiral is iig een kleinzoon van Admiral Hf.K.62.
Begrijp ik het goed dat dit paard dus gewoon papieren heeft die je kunt inzien? Zo ja, hoe kan het dan dat daar niet in staat wie de vaders vader is?
Admiral had naast Altjo en Ad, nog een zoon genaamd Aaron, geboren in 1988 en daarna geimporteerd en gebruikt voor de fokkerij in Australië. Echter had deze zoon geen Welkom in zijn stamboom, want zijn moeder was de tiroler merrie Gundl, vader Narrogal. Deze zal het dus ook niet zijn.
Volgens mij heb je een stapje overgeslagen. Ik denk dat de vader van Astra, Admiral van het zolikkenhof is. Die heeft járen ter dekking gestaan in België.
Admiral van het Zolikkenhof HR 94 vader: Askal Imladris Vadersvader: Altjo van de kenterstreek (Welkom is zijn opa aan moederszijde) Vadersvadersvader: Admiral Hf.K. 62
Dat zou die admiral kunnen zijn. Maar in de stamboom staat enkel admiral zonder die stalnaam erachter. De naam askal klinkt me ook bekend in de oren. Astra zijn papieren heeft de eigenares en kan ik zondag pas inkijken.