Ervaringen Groninger gevraagd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Django_Mette

Ervaringen Groninger gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 20:02

Hallo iedereen,
Tijd zal het nog uit moeten wijzen, maar er komt misschien in de komende 2 jaar een eigen paard aan.
Nu ben ik (lees gebruikersnaam) dol op Tinkers, maar ook Groningers hebben mijn intresse en aandacht gewekt.
Nu ben ik dus wat aan het oriënteren en ik weet eigenlijk helemaal niks, noppes, nada van Groningers. Zijn hier misschien mensen die hun ervaringen met zo'n paard met mij willen delen? I would appreciate it.
Little bit about myself.
Zelf ben ik soms ietsje te lief voor paarden, maar ik weet uiteraard wat aanpakken is. Ik rijd nu 4 jaar en vooral een dressuurmiep :+ maar ook springen en cross vind ik voor afwisseling erg leuk om te doen. Rijd tevens ook graag buiten of gewoon wat knuffelen vind ik ook leuk.

Groetjess :)

Ik ben gewoon wat oriënteren, en zeg ook niet dat er daadwerkelijk een eigen paard gaat komen. Als er nu geen paard komt, dan heeft het lot dat beslist.

Freekieee

Re: Ervaringen Groninger gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:07

Wij hebben op stal 1 Groninger. Hij is super lief kwa karakter maar wilt wel echt werken. En kan nog wel echt druk zijn. Dat kan na tuurlijk per paard verschillen. Wel is hij ook erg rustig in zijn hoofd, en chill.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:16

RPA ---> BKR

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:21

Ik ken aardig wat Groninger paarden! Allemaal erg lieve dieren die graag werken en waar ook goed mee te werken is. Rustige maar werkwillige paarden. De meeste zijn echte familiepaarden waar je alles mee kan! Dressuursport, springen, crossen, mennen, buitenrijden!

Er zijn genoeg bokkers hier met Groningers dus die zullen zich vast melden :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:23

Ik ben al jaren met Groninger paarden bezig en kan je er best veel over vertellen.

Over het algemeen zijn het koele harde werkers die niet snel van hun stuk gebracht kunnen worden en niet snel opgeven. Sterk, krachtig en veelzijdig bruikbaar.
Mocht hè uit de buurt van Apeldoorn komen dan ben je van harte welkom om eens te komen kennismaken.

Ha Mette, wij melden ons inderdaad vanzelf...

Er is ook een huiskamer topic Bokkers met Groninger Paarden daar zitten veel liefhebbers

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 17:00

Thanks voor de reacties.
Oeh, ik zou heel graag willen Tiwi, maar ik woon 100 km van Apeldoorn af dus dat gaat hem helaas niet worden. Wel erg bedankt voor het aanbod :j
Ga zeker eens kijken in het HK-topic.