Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

momentjes gehad hebben, en veulen is er gezond af gekomen. Je weet nooit wat er gebeurd, ik denk altijd, paarden zijn niet van porselein, het blijven vluchtdieren dus tot zekere mate is stress gewoon onderdeel van hun leven. Zou enkel voorzichtig zijn met langdurig stress, rondje strand zou niet veel kwaad moeten doen voor de dracht. 

Freya6 schreef:Ik zou zeggen, met een drachtige merrie geen onnodige risico's te nemen. Zoals trailer etc, dat doe ik alleen in noodgevallen hoor met een drachtig paard. Kiezen voor dracht is ook alles eromheen daarin mee laten beslissen.
En dat betekent ook dat je minder met je paard kunt doen in mijn ogen. Het drachtig zijn is dan de hoofdtaak van je paard op zo'n moment. Het zal vast wel kunnen hoor en ze zal het ook overleven, maar ikzelf zou het niet doen.

ponyparadijs schreef:Ja laten we alle drachtige merries in een gouden kooitje zetten.
Cassidy schreef:ponyparadijs schreef:Ja laten we alle drachtige merries in een gouden kooitje zetten.
Laten we de risico's bij drachtige merries beperken en geen problemen opzoeken. Dus niet verhuizen naar een stal waar Rhino heerst (helemaal kort voor de bevalling niet verhuizen), geen tandartsbehandelingen laten doen tijdens de dracht als dit niet nodig is, en idd geen onnodige stress opzoeken, paard niet overvragen. Genoeg tijd geven om bij te komen na de bevalling en niet van twee walletjes proberen te eten door met een merrie die een veulen aan de voet heeft ook nog wedstrijden te willen rijden (of buitenritten te willen maken) omdat WIJ dat willen.