Maaike_Kealy schreef:Knoflook ivm met de luchtwegen, brandnetel is er stiekum ingekropen omdat mevrouw graag de hoop gedroogde brandnetels op at, maar toch deels ook voor der afval stoffen. En zonnebloem olie voor der vacht, maar denk dat dat meer tussen mijn oren zit.
Het enige wat ik tegen kom is dat foeneknof schadelijke is tijdens de dracht ivm de zeewier, maar de laatste maand wel gevoerd mag worden.
Het gaat mij dus alleen om deze 3 ingredienten
misschien stom om te zeggen hoor (alvast sorry).. maar als je het echt heel zeker wil weten, is het dan niet beter om gewoon even de assistente van je veearts te bellen of je veearts zelf? hier worden natuurlijk altijd goeie "tips" gegeven alleen in de paardenwereld hebben mensen nogal vaak zonder medische ervaring (opleidingen) toch een mening of advies. dat is natuurlijk heel goed want iedereen bedoelt het goed en ik bedoel het ook echt naar niemand aanvallend. maar op bokt lees ik altijd lekker topics mee en zie ik toch vaak dat iedereen zijn eigen maniertjes heeft in dingen zoals voeren en opleiden van paarden of het toepassen van medicijnen of poedertjes of andere extra's. als je het dan helemaal zeker wilt weten is de veearts misschien een betere optie en bellen voor advies kost niks. dan weet je in ieder geval zeker dat het veulen geen onnodige schade oploopt als het wel kwaad zou kunnen.