Algemeen bekend is dat fjorden sterker zijn dan de meeste warmbloed/volboed paarden.
Maar welke rassen zijn er nog zo die ouder kunnen worden dan 25 jaar?
Vul het lijstje maar aan

- Fjord
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_black_rose_ schreef:Ik heb ze er niet bij gezet omdat ik geen idee heb van de meeste warmbloed paarden, niet omdat ik zeker weet dat ze niet tot de categorie sterke paarden kunnen behoren.
Daarnaast: is het niet zo dat ook PRE's (Kartuizers) onder de categorie warmbloed paarden vallen?
Van arabieren kan ik me heel goed voorstellen dat ze hogere leeftijden kunnen bereiken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het (voor)oordeel bezit dat de meeste KWPN paarden niet zo enorm lang leven, wanneer dat niet het geval is, leer ik daar graag meer over.
Mbt sportpaarden en dekhengsten: die genieten ook een uitzonderlijk goede verzorging en training. daarnaast zijn de eigenaren meestal wat rijker waardoor de paarden ook betere medische verzorging krijgen. Het lijkt mij dat deze gegevens een grote rol spelen bij de leeftijd van het paard.