Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ruitje schreef:Ik ben nogal nieuwsgierig naar andere dravers op bokt...welke Nozem...(daarmee bedoel ik zn achternaampje)
Tammy rent wel veel (ook over ons eigen baantje, ziet er niet uit
) maar die krijgt ook een hele schep haver en een hele schep biks
We trainen haar namelijk zelf nog.
Ze is niet druk qua springerigheid ofzo , maar ik hoef mijn benen niet tegen haar aan te leggen want dan versnelt ze gegarandeerd. Ik doe momenteel meer grondwerk aan de 22 ft line ( doe Natural Horsemanship ) en ze hoeft maar aan die lijn een paar rondje te hebben gestapt en ik wil dat ze in draf gaat, gaat ze als een gek gallopperen of knalhard draven.
Overdag staat ze al zo'n uur of 5 in de bak met een paar andere paarden, ze is de enige die wel een sprint gaat trekken. Als ik dan ' s avonds kom en ik wil dus aan het werk heeft ze weer ontiegelijk veel energie. God , wat vond ik dat toen ik haar pas had eng zeg.....( maar toen had ik geen bak ter beschikking en kon alleen op een pad lopen ).
Ik ben dus niet de enige die galopperen "eng" vind ,( nou ja, bij jou is dat verleden tijd
ruitje schreef:Ik ben nogal nieuwsgierig naar andere dravers op bokt...welke Nozem...(daarmee bedoel ik zn achternaampje)
Wat een lief koppie met al dat wit ( hou erg van witte aftekeningen op een paardenhoofd, die van mij heeft een piepklein kolletje ). En je kan wel geweldig rijden daar , wat jij doet op het strand zo hard rijden is voor mij nog een toekomstdroom.
).
lucca schreef:Wat wel een nadeel is dat als je een beetje dresuurmatig gaat rijden, en dus iets van ze gaat vragen worden ze snel zenuwachtig, dat is mijn ervaring
) Ofir is hartstikke rustig, als ie eerst maar even heeft kunnen rennen
Galop was bij Rival geen probleem, die deed dat prima, op een controleerbaar tempo. Ofir was per ongeluk de eerste keer, zat ook erg raar
Hij maakt nogal grote passen en je vliegt echt
Het gaat nu stukken beter en de afgelopen keer was ie zelfs heeel even nageeflijk *trots*
Zal snel weer eens foto's plaatsen....