Nakomelingen Totilas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

Nakomelingen Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 21:39

Mijn excuses als dit topic verkeerd geplaatst is of als er al een topic over geopend is.
Ik kon helaas alleen een veulentopic vinden.

Ik ben benieuwd of hier op Bokt of viavia al ervaring is met Totilas nakomelingen onder het zadel?
Samen met een oudere Canadese ruiter is het namelijk aan mij de taak om komende winter 2 ruinen en een merrie zadelmak te maken. Nu ken ik ze al sinds Juni vorig jaar, komen ze dagelijks in de hand en gaat het allemaal zeker wel goed komen, maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd naar andere ervaringen :j

Ik zal binnekort proberen om foto's/videos te maken, maar dit zijn de afstammingen:

Totilas x Sandro Hit (moeder is sinds Juni vorig jaar gereden en loopt nu M dressuur)
http://youtu.be/tpIEYWN8xAU - video als veulen

Totilas x Oxford (moeder heeft Open Hunter gesprongen en loopt nu L/M dressuur)

Totilas x Samba Hit II (moeder is wegens blessure nog niet gereden, word binnekort zadelmak gemaakt)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:58

Wat een leuke aftekening heeft die eerste met die witte neus.
Ik ben benieuwd hoe degene uit de Samba Hit is.

Over het algemeen hoor ik goede dingen over de Totilas nakomelingen. Ze schijnen braaf te zijn en werkwillig.

nine1987

Re: Nakomelingen Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:09

Zo heeft 1 zoon van toot al een dekbrevet.. (totilas x rubinstein) ikzelf vind t idioot.. Dier geeft imo nog helemaal niets bewezen.. Wat maakt dat een goed vaderdier dan?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:15

nine1987 schreef:
Zo heeft 1 zoon van toot al een dekbrevet.. (totilas x rubinstein) ikzelf vind t idioot.. Dier geeft imo nog helemaal niets bewezen.. Wat maakt dat een goed vaderdier dan?

De echt goede hengsten worden vaak op een 3 jarige leeftijd naar de hengstenkeuring gebracht. Als ze het daar goed doen, kunnen ze inderdaad goedgekeurd worden. Heeft verder niets te maken met of hij zich al heeft bewezen qua hoog niveau.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:29

Ik weet t.. Maar ik heb t altijd apart gevonden..

Want als jij een echt goede hengst hebt, super gebouwd.. Geweldige gangen.. Maar onbekend bloed.. Dan krijg je nooit met 3 een dekbrevet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:39

Verkondig niet zulke onzin nine
98 % van de rijpaard dekhengsten wordt als 3 jarige al goedgekeurd en maar een klein gedeelte via de sport op latere leeftijd

Ik snap dat gezeik over Totilas niet. Ik zou niet weten waarom hij een minder goede fokhengst zou zijn dan andere grand prix hengsten die om hun prestaties zijn goedgekeurd.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:57

Ik heb anders hele mooie hengsten van hem gezien op de keuring in Duitsland...Hij is in Duitsland populairder dan hier bij het KWPN

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:01

Schei uit.. Onzin? Kijk eens naar wat voorgedragen wordt op een HK.. Dat gaat je niet lukken met onbekend bloed..

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 11:50

Graag geen discussie over bekend/onbekend bloed, daar is dit topic niet voor bedoeld.

Ikzelf vind dat als hij als 3jarige goed was gekeurd iedereen laaiend enthousiast was geweest om erna zo'n sportcarrière te krijgen.
Of ikzelf 3 jaar geleden al voor deze hengst gekozen had weet ik niet, maar daarentegen kan een hengst zich ook niet bewijzen als niemand er mee wilt fokken.

Is wel prettig om te horen dat ze over het algemeen wel braaf zijn :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:09

_Snow_White schreef:
Graag geen discussie over bekend/onbekend bloed, daar is dit topic niet voor bedoeld.

Ikzelf vind dat als hij als 3jarige goed was gekeurd iedereen laaiend enthousiast was geweest om erna zo'n sportcarrière te krijgen.
Of ikzelf 3 jaar geleden al voor deze hengst gekozen had weet ik niet, maar daarentegen kan een hengst zich ook niet bewijzen als niemand er mee wilt fokken.

Is wel prettig om te horen dat ze over het algemeen wel braaf zijn :)

Totilas is natuurlijk niet voor niks niet gekeurd als jong paard. Er zijn richtlijnen die het kwpn hanteert omtrent oa exterieur. Er zijn enkele uitzonderingen die ondanks minder exterieur toch fantastisch presteren en daar is totilas er dus ook een van en dus alsnog goedgekeurd. Ze hebben mijns inziens het eerste jaar ook niet voor niks eisen gesteld aan de merries die werden gebruikt. En ook nu is het dekgeld zo hoog dat vaak alleen fokkers met topmerries dit geld ervoor over hebben om totilas te gebruiken.

Ik vind dan ook dat de nakomelingen van totilas niet zo heel denderend zijn als je bekijkt wat voor merries er zijn gebruikt en hoe weinig je van de nakomelingen hoort.

Er is een paar jaar terug trouwens nog een discussie geweest over een springhengst die GP liep en toch niet werd goedgekeurd vanwege het exterieur. (ik weet ff de naam van het paard niet meer, was van Leon Thijssen een Numero Uno).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:13

bliver schreef:
Totilas is natuurlijk niet voor niks niet gekeurd als jong paard. Er zijn richtlijnen die het kwpn hanteert omtrent oa exterieur. Er zijn enkele uitzonderingen die ondanks minder exterieur toch fantastisch presteren en daar is totilas er dus ook een van en dus alsnog goedgekeurd.

Dankzij

Het klassieke model zoals dat van Totilas zie je meer in de topsport (Valegro, bijna alle duits gefokte paarden) dan het hoogbenige moderne dressuurpaard. Het is maar zeer de vraag of de huidige richtlijnen van het kwpn ook tot een beter dressuurpaard leiden op grand prix niveau

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:21

Totilas is waarschijnlijk om zijn wat klassiekere model destijds niet doorgegaan(weet de exacte rede niet hoor)
En dat hoeft zoals [***] al zegt een sportprestatie niet in de weg te staan.

En onbekende afstamming van Totilas :x Misschien dat moeders vader minder bekend is voor de meeste.....maar hij komt toch uit een heel bekend nestje hoor.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:02

NatasjavE schreef:
Totilas is waarschijnlijk om zijn wat klassiekere model destijds niet doorgegaan(weet de exacte rede niet hoor)

En onbekende afstamming van Totilas :x Misschien dat moeders vader minder bekend is voor de meeste.....maar hij komt toch uit een heel bekend nestje hoor.

Hardnekkig misverstand, Totilas is niet aangeboden op de KWPN-hengstenkeuring. Pas toen hij GP liep is hij erkend door het KWPN.
Ik denk (en dat lijkt al uit te komen) dat Totilas ook genetisch bizonder is. Hij heeft het in zich. Het is niet aangeleerd en het zijn geen circusacts.
Hij kan heel goed werk doen bij de bloederige ritselige smalle hoogbenige Jazz-nafok.
Hij kan datgene corrigeren waarin "we" te ver zijn doorgeschoten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:26

misterA schreef:
NatasjavE schreef:

Hardnekkig misverstand, Totilas is niet aangeboden op de KWPN-hengstenkeuring. Pas toen hij GP liep is hij erkend door het KWPN.
Ik denk (en dat lijkt al uit te komen) dat Totilas ook genetisch bizonder is. Hij heeft het in zich. Het is niet aangeleerd en het zijn geen circusacts.
Hij kan heel goed werk doen bij de bloederige ritselige smalle hoogbenige Jazz-nafok.

Oh, okee. Nee ik dacht dat hij wel was aangeboden. :) Juist omdat het een kwaliteitspaard is ben ik er vanuit gegaan dat hij als 3 jarige aangeboden was. Een aanname van mijn kant dus.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:42

misterA schreef:
NatasjavE schreef:

Wel jammer dat ie zo duur is :-)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:33

ook niet bij een ander stamboek dan? Dan heb ik het ook mis.

Maar feit blijft dat op dit moment de nakomelingen in verhouding met de merries die gebruikt zijn nog niet alles meevallen.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:01

bliver schreef:
ook niet bij een ander stamboek dan? Dan heb ik het ook mis.

Maar feit blijft dat op dit moment de nakomelingen in verhouding met de merries die gebruikt zijn nog niet alles meevallen.

volgens mij was hij aangeboden bij het NRPS. zag hem nl een tijdje terug wel voorbij komen in het nrps blaadje.

ik ben ook behoorlijk benieuwd hoe ze het in de sport gaan doen! wat een prachtig beestje zeg die totilas x sandro hit! super leuk getekend.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:54

Gisteren werd er nog een driejarige Totilas vijfde (van de 105) in de VWF dressuur Prinsenstad. Komt uit een Ferro moeder.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 06:44

Ben inmiddels begonnen met grondwerk met de Totilas*SandroHit merrie, ze is ontzettend aanhankelijk, altijd vrolijk en opgewekt om mij te zien, maar toch ook wel een beetje ontdeugend :D

Afbeelding

Afbeelding

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 07:51

Super leuk paard om te zien heel aansprekend zou hem ook wel aan het werk willen zien

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 08:55

Ik denk dan ook dat kracht totilas zijn sterkste punt is met zijn werkwilligheid uiteraard Dat is hij natuurlijk pas op latere leeftijd echt gaan ontwikkelen Het is een heel relaxed paard Met los bewegen komt zowiezo niet elk paard met kwaliteit tot zijn recht Denk dat je zo een paard echt in training tot zijn recht moet laten komen Capri sonne is hier ook een goed voorbeeld van

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:26

NatasjavE schreef:
....maar hij komt toch uit een heel bekend nestje hoor.

Een springnestje :D

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:31

wat een mooi beest!! Ik ben zoo gek op een sneb! ben heel benieuwd hoe ze gaat ontwikkelen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:53

Mag ik hier volgen ? :o Heb geen nakomeling van Toot, maar ben wel heel benieuwd naar hoe zijn zoons / dochters het gaan doen...

Die Totilas x Sandro Hit is echt wel een knap ding <3 Kan mij voorstellen dat ze een tikkeltje eigenwijs is...heeft ze zeker van moeders kant :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:53

Wat een mooi paard op de laatste foto's :oo