nlse winters te warm voor onze teddy's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

nlse winters te warm voor onze teddy's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 10:30

Mijn minishet zit al vanaf aug in een dik pak haar. Alsof ze naar de noordpool moet verhuizen. Uiteraard is ze warm...vooral nu de sept maand zo warm was..

gisteravond was ze niet fit. Ze leek wat koliekerig. Veel liggen, flemen en onrustig. Maar wel hooi knabbelen en geen verhoogde ademhaling of koorts.
ze is al half geschoren omdat ze wat aan de bolle kant werd (ze was verwaarloosd en nu lekker bijgetrokken zegmaar)
Scheren jullie je shetjes standaard in de winter? Zeker als ik haar wil blijven bewegen is dit wel makkelijker. Ik had haar al half geschoren..borst en hals dr uit.
zou ze nog te warm zijn in die vacht?

capopjekop

Re: nlse winters te warm voor onze teddy's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:57

Ik scheer ze nooit en ze hebben het zelden te warm. Nou werken ze hier nooit heel hard, meer dan wandelen, een buitenritje of een uurtje hobbelen in de buitenbak hoeven ze ook niet te doen dus heel erg zweten doen ze ook niet. Maar mocht ik dit jaar serieus met ze willen gaan mennen dan ga ik het wel overwegen om ze (gedeeltelijk) te scheren.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:04

Mijn shetlander hetzelfde, 10 minuten draven en hij is zeiknat.
In het voorjaar het probleem dat hij laat zn haren loslaat en dezelfde symptomen geeft was jij beschrijft. meestal laat ik zo'n streep scheren.

weet nog niet wat ik deze winter doe, heb zelf een hekel aan dekens. en wil geen mega frisse pony voor de kar

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:16

ik scheer altijd de borst, singelplek en streep over de luchtpijp, ze staan 24/7 buiten zonder deken

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:36

hier heb ik dan een dartmoor maar die trekt het met dit weer echt niet, hij staat binnen in de schaduw en na het rijden van 20 minuten is hij uitgeteld. maar wil toch niet scheren nog... ik hoop dat de temperaturen zo zakken

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 12:15

Ze is na 10 min longeren al goed bezweet en dat betekend 15 min uitstappen hihi.

heb net 2 dekens gekocht. Vacht gaat er af!

Deveney_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:31

Hier hetzelfde, al trof ik beide shets 2 week geleden al bezweet aan in de wei..

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:25

Mijn 2shetlanders zijn beiden geschoren omdat ik intensief er
mee men in 2span(4 keer per week gemiddeld) waaronder wedstrijden.
De ene pony is sinds gisteren voor de 2de keer geschoren, in
augustus stond ze heel veel te zweten(is geen zweter normaal)
en heb haar dan geschoren.

Beide pony's worden volledig geschoren behalve de beentjes :).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:42

Mijne wordt ook (bijna) elke winter geschoren, dan gaat hij volledig kaal. Maar als ik er niet mee zou mennen, dan zou ik hem niet scheren hoor. Dan blijft ie lekker teddybeer.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 10:30

Ze was vanochtend weer fit en alert. Staat nu onder een 0 grams regendeken en is bijna helemaal kaal. Alleen nierdekentje van haar zit er nog op en de beentjes