Arabieren houding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette

Arabieren houding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 13:09

Hoii!
Okee, een rare vraag dit, maar hoe zetten ze een paard (en dan voornamelijk arabieren) in zo'n houding?

Afbeelding
Dat vraag ik me al heel lang af haha :)

Alvast bedankt!
Groetjes Juliëtte

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Arabieren houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:13

Trainen :) Da's alles. Je kan alles trainen wat je maar wilt, dus dit ook. Er zijn voorbrengers en fokkers voor wie dit onderdeel is van hun werk. Je kan ook je paard naar hen brengen voor showtraining, maar zelf kun je met wat tips ook al wel een eindje komen :j

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 13:14

Aah okee! Het is dus eigenlijk als een soort VD?

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:18

wij hebben het aan onze shet geleerd met een snoepje :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:22

Trainen trainen en nog meer trainen :+

Er zijn heel veel verschillende manieren om dit aan te leren. Ik heb 2 voorbrengcursussen gevolgd:
Bij de eerste ging het er vooral om om een heel goede rem op het paard te zetten. Ho = ho, desnoods nog met een been in de lucht. Van daaruit ga je verfijnen. Kunst is vooral om ze aan te leren de achterbenen te laten staan terwijl ze (voetje voor voetje) met de voorbenen vooruit lopen.
Het hals geven is het makkelijkst; plukje gras tussen hand en handvat, meestal snappen ze het dan snel zat :P
De tweede manier werkte voor mij het beste, iets met een paar keer de zweep in de rondte zwiepen en aan het touwtje trekken. Geloof het of niet, het is me gelukt het die van mij aan te leren op deze manier :')
Afbeelding

Maar alles valt of staat met een goede voorbrenger :) Ik ben er zelf echt compleet waardeloos in maar zoals je op bovenstaande foto ziet snapte mijn paard het prima :+