Volgend jaar verwachten wij enkele veulens. Ze zijn allemaal KWPN dressuur gefokt en worden dus ook in het KWPN stamboek ingeschreven.
Nu vraag ik mij af of ik een veulen wat ingeschreven staat bij de KWPN aan kan bieden op een duitse veulenveiling? En welke stamboek/veulenveiling zou dan interessant zijn voor ons dressuurveulen?
Weet iemand waar ik hierover meer informatie kan vinden? Ook met betrekking tot hengstenkeuringen en merriekeuringen.
Dan zul je ze nu duits moeten aanmelden ipv kwpn Waarom de voorkeur voor duits? In nl zijn ook goede veilingen
listiglistje
Geplaatst: 02-10-14 21:05
Goede veulens lijken mij overal welkom, als de kwaliteit maar goed genoeg is
september9
Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-14 21:06
De veulens hebben een KWPN geregistreerde moeder en een KWPN goedgekeurde vader. Kan ik ze dan evengoed in een duits stamboek laten inschrijven? En krijg ik er dan ook een 'vol' papier bij? (dus geen register A of register B papier zoals ze bij de KWPN hebben)
Hangt er vanaf of de kwpn hengst daar goedgekeurd is
juliomariner
Geplaatst: 07-10-14 14:27
De meeste Duitse veulenveilingen worden georganiseerd door de stamboeken zelf, ze zullen dus geen KWPN geregistreerd veulen aannemen want is geen reclame voor hun stamboek. In Nederland zijn er ook genoeg veulenveilingen waarbij de veulens een goede prijs kunnen opbrengen. Als het veulen een nakomeling is van een van de hengsten van Schockemuhle kan deze eventueel op de AOS veiling geveild worden maar de heer PS heeft wel een paar bijzondere voorwaarden heb ik wel eens gehoord.
september9
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-14 19:36
Bedankt voor de reactie's Ik denk dat het moeilijk wordt om een veulen op een duitse veiling te krijgen. Ik zal eens gaan informeren bij PS.
Maar deze zijn Westfaals of Oldenburg gebrand. De genoemde hengsten zijn ook in Duitsland goedghekeurd of erkend.
september9
Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-14 14:41
Het gaat bij ons om een veulen van Johnson uit een Totilas moeder. Johnson is wel Oldenburg goedgekeurd en de moeder staat bij de KWPN ingeschreven. Zoals iedereen wel weet is Totilas in Duitsland meer gelieft en gewilt dan in Nederland. Wij denken dan ook dat er in Duitsland meer animo is voor het veulen dan hier in Nederland. Maar om het veulen in Duitsland aan te bieden moet ik eerst weten of het mogelijk is om ermee naar de duitse veulenveilingen te gaan. Of weet iemand anders een goede website / contact in Duitsland om het veulen aan te bieden?
juliomariner
Geplaatst: 09-10-14 14:49
U zou het veulen ook Oldenburgs kunnen laten registreren. De Duitse stamboeken zijn erg goed in het vermarkten d.m.v. veilingen. We hebben ooit is op de veulenveiling in Liessel een veulen van Voltaire aan Paul Schockemuhle verkocht. Toen we hem wilden afleveren wilde hij hem alleen afnemen als we zowel moeder als veulen in het Oldenburger stamboek zouden laten opnemen. Dit hebben we toen maar gedaan (kon tijdens het afleveren bij hem in Muhlen) Uiteindelijk is het veulen als 3 jarige tijdens een veiling bij Gert-Jan van Olst naar Amerika verkocht
Zoals al gezegd, privéveilingen heb je in Duitsland niet. Zijn allemaal georganiseerd door de verschillende stamboeken, en die gaan uiteraard heen KWPN'ers aanbieden.