Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
RavenIris schreef:Het feit dat ze zuiver kan draven en tolten zonder iemand erop vind ik al bijna uitsluiten dat het een medisch probleem is.
RavenIris schreef:Euhm... ik denk eigenlijk dat je het gewoon in je rijden dient te zoeken.
Er zijn zo enorm veel vijfgangers die in vrijheid kunnen tolten en draven, maar met gewicht op hun rug gewoon anders gaan lopen en zich dus wat vaster zetten.
Het feit dat ze zuiver kan draven en tolten zonder iemand erop vind ik al bijna uitsluiten dat het een medisch probleem is.
Heb je zelf echt ervaring met het gangen rijden? Dus een zweinend paard echt los rijden om te kunnen tolten? Want ik kan je echt tientallen tips geven, maar ik zou je gewoon les aanraden van iemand die ervaring heeft met IJslanders.
Eirikur schreef:RavenIris schreef:Het feit dat ze zuiver kan draven en tolten zonder iemand erop vind ik al bijna uitsluiten dat het een medisch probleem is.
Tenzij ze een probleem in de rug heeft, dat er voor zorgt dat ze geen gewicht kan dragen.
Laat ik in het midden of het dan een spieren- of een wervelding is...
Sybelle schreef:Zijn haar (voor) voeten al eens op de foto geweest? Wel willen tolten op zachte en zich vastzetten op het harde kan voortkomen uit problemen in dat gebied. Denk aan het hoefkatrol gebied bv. Als dat op beide benen zit lopen ze niet onregelmatig.
Voor nu het stijf lopen en gestrekt liggen van nu zijn symptomen die voorkomen bij hoefbevangenheid. Voel je polsslag in haar kootholte?
Van beide kunnen ze overigens ook problemen in de rest van hun lichaam krijgen. Dus die zere rug kan best een gevolg zijn van.