Ik zit al vanaf dag 1 dat Giv geboren werd met het idee om haar te laten dekken. Nou heb ik mijn plan al 100 keer uitgeschreven en minimaal 300 keer heel goed doordacht en ik ben tot de conclusie gekomen dat het goed uit zal komen om haar in het voorjaar van 2015 te laten dekken. Dan is ze (bijna) 4, kan ik er een keer rustig op, mag ze weer rust en bevallen van haar veulentje en als het veulen afgespeend is kunnen we samen aan het werk. Nogmaals ik heb er heel erg goed over na gedacht en ik heb alle mogelijkheden voor het toekomstige veulen en het veulen zou ook voor mezelf zijn. En mocht er toch iets veranderen in de situatie word het plan gewoon nog een paar jaar uitgesteld

Ik ben erg benieuwd naar jullie advies voor een hengst voor haar.
Wat info over Giv:
Op het moment 3 jaar.
Vader is Sandreo (v. Sandor Hit)
ze heeft vol KWPN papier.
Het zal haar 1e veulen worden.
stokmaat op het moment 1,65/1,66. verwachte schofthoogte is 1,70.
Haar afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/705913
Foto van draf:

Foto van galop:
(geen top foto maar wel recent)

Mijn eisen:
Een bewezen of jonge hengst maakt mij opzich niet uit. Maar ik denk dat ik met bewezen wat 'veiliger' zit aangezien het Giv haar eerste veulen word en ik niet weet wat zij doorgeeft.
-Ik vind haar galop een klein verbeterpunt, zou van mij wat meer opwaarts mogen (is niet iedereen met me eens maar van mij mag het iets meer).
-Giv haar stap en draf ben ik erg tevreden over. Natuurlijk mag dit verbeterd worden maar hier wil ik niet op inleveren.
-Ik wil niet inleveren op stokmaat. Ik zou graag een paardje rond de 1,70 fokken.
-Iemand heeft wel eens gezegd dat ze een iets stijl voetje heeft. Een correcte stand van de benen zou dus gewenst zijn.
-Ik heb een sterke voorkeur naar een zwarte of een vos hengst.
-Een goed karakter vind ik erg belangrijk. Ik zie het liefst een braaf en lief, maar werkwillig en actief paard.
-Giv haar karakter vind ik top! Dat zit dus zeker mee voor het toekomstige veulen.
-Ik wil binnen het KWPN blijven

Verder heb ik over het echt exterieur niet echt veel verstand. plus en verbeter punten mogen jullie aanvullen.
Ik heb helaas niet echt een goede stand foto van haar.
Ik weet dan ook dat dit totaal geen goede stand foto is (ze staat helemaal niet goed en ook nog met dekje) maar misschien hebben jullie er iets aan

Alvast bedankt voor het mee denken