Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Starbreeze schreef:Een bit is niet gerelateerd aan een bepaald ras volgens mij, maar specifiek per paard, een bit fitter is altijd goed om te laten checken welk bit jouw paard het best past.
Een andere tip:
Leer je paard op je zit terug te komen, dan hoef je niet aan de voorkant te komen
PrizTwir schreef:Starbreeze schreef:Een bit is niet gerelateerd aan een bepaald ras volgens mij, maar specifiek per paard, een bit fitter is altijd goed om te laten checken welk bit jouw paard het best past.
Een andere tip:
Leer je paard op je zit terug te komen, dan hoef je niet aan de voorkant te komen
Dat zit er al aardig op gelukkig! maar soms dramt hij er nog wel graag doorheen.

dresjoepie schreef:Even een periode met een lage neusriem rijden Dan doen ze de mond minder open En meer naar de hand toe rijden Dit is een veel voorkomend iets bij de pre s Dit is vaak omdat ze juist achter de teugel gaan lopen Om onder de druk uit te komen Hierbij zetten ze dan de mond open Om de druk nog verder te verminderen voor zich zelf Echt naar voren denken in je overgangen Hou hem aan dat bit
BrankaZ schreef:dresjoepie schreef:Even een periode met een lage neusriem rijden Dan doen ze de mond minder open En meer naar de hand toe rijden Dit is een veel voorkomend iets bij de pre s Dit is vaak omdat ze juist achter de teugel gaan lopen Om onder de druk uit te komen Hierbij zetten ze dan de mond open Om de druk nog verder te verminderen voor zich zelf Echt naar voren denken in je overgangen Hou hem aan dat bit
Dat is hetzelfde effect als een sperriem. Vind ik persoonlijk symptoombestrijding.
Heeft de tandarts al eens gekeken naar de vorm van de mond? Mijn crusado heeft een een smalle kaak en dikke tong. Dus zeker geen bit voor hem. Enkel gebroken vindt hij niets, dan mag ik de teugels niet eens oppakken. Advies tandarts was een dun ongebroken bit met tongboog of een dubbel gebroken bit met klein/smal tussenstukje. Het is het laatste geworden, mede omdat het eerste bijna niet te vinden is, al helemaal niet enigszins betaalbaar. En sinds ik met dit bit rij accepteert hij ook dat ik aan zij mond zit tijdens het rijden.