ik heb een kleine tinkertje gekocht 1.36 maar hij heeft een korte rug hebben jullie dat ook en wat voor zadel hebben jullie op jullie ukkie
_PatriciaH
Geplaatst: 08-09-14 14:03
Mijn tinkermerrie van rond de 1.47 hoog heeft ook een korte rug maar gelukkig past ze net een 17.5 inch zadel. Massimo heeft zadels met Franse kussens, dus de zitting in een normale maat maar de kussen korter, wordt vaak aangeraden voor een tinker/paarden met weinig schoft en een korte rug!
Boyan heeft sindskort een Achim Kasper custom westernzadel met flex tree. Kort en breed genoeg voor hem en het zitvlak groot genoeg voor mij. We hadden altijd een Continental Equiflex Short and wide Reiner 148, maar die gaf nu toch te weinig ruimte op de schouders en had te weinig rock, zodat de druk ook niet goed verdeeld werd. Barefoot is voor hem al veel te lang, ik zit daarmee achter zijn laatste rib. Qua Engels zadel zou hij max 16,5 inch kunnen hebben.
GCofOz
Geplaatst: 10-09-14 03:37
Wij gebruiken een Barefoot zadel en dan de Cheyenne maat 1 voor Hekta die een korte rug heeft. En dat gaat prima. Wij hebben ook een Wintec zadeltje dat hem goed ligt. Hekta meet 1,37.5 m
Atalanta
Geplaatst: 14-09-14 16:37
Ik heb er een Trekker zadel op liggen (semi-boomloos). Mijn tinkertje is ietsje groter, ca 1.43 maar wel korte rug.
Blizz is niet alleen klein, maar ook kort voor zijn stokmaat. Ik heb een westernzadel laten maken ook. Daarnaast een wintec dressuur. De zweetbladen ogen wat lang waardoor hij nog kleiner lijkt, maar het past prima qua lengte. En dressuur zadel vinden was honderd keer makkelijker!
_ENGEL_
Geplaatst: 20-09-14 21:46
Mojo is 1.37m en voor hem heb ik een barefoot Cheyenne maat 0. Past prima!
donnar
Geplaatst: 20-09-14 22:01
Op mijn Tinker heb ik een massimo trail liggen, 16,5" en Franse kussens. Kan net Tinkertje is 1.39
ik heb een wintc dresuur gevonden 17 ich zadel passer zij je moet niet kleiner nemen ander ga ik op de lepel zitten of zoo en dat wat schadelijker dan dat ie iets langer is dan zit je gewoon in het midden en dan draagt ie wel gewoon op de goede plek zij hij ik had de man van zadelmaker en passen de goudennaald
dorientjuh
Geplaatst: 21-09-14 18:53
Een te klein zadel voor de ruiter is niet goed, maar een te lang zadel voor de pony ook niet.
Mijn tink is 1.40, gezegend met een korte rond rug en weinig schoft ik heb een thorowgood T6 cob. En spaar verder voor een massimo oid voor als ze straks is uitgezwaard.
Ik heb een cob luxe type, heel rank en klein en zeer korte rug. Jan van Rijs gebeld, ik zweer bij hem, wil nooit iemand anders meer. Na diverse zadels gepast heb ik een perfect liggend dressuurzadel met boom. Merk weet ik even niet, heb er vele gepast. Echt aan te raden, hij komt er wel uit! En zeker niet duur.
PK_L
Geplaatst: 27-09-14 07:32
Ik heb voor mijn xtinker merrie van 1.42m een JC Vries Diamant.
Door haar brede schouders, ronde ribben en korte rug ben ik ook een tijd aan het zoeken geweest, maar dit zadel ligt als een huis en zit heerlijk! Ben er echt heel blij mee en voor een zadel van (vind ik) toch goede kwaliteit leer vond ik hem helemaal niet duur.