veulens jaarlingen etc gezocht met vader picasso stal knedo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keona

veulens jaarlingen etc gezocht met vader picasso stal knedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 20:21

Ik ben erg benieuwd naar veulens jaarlingen of oudere paardjes met de vader picasso van stal knedo.
ik zou dan ook willen weten welk ras moeder was en of zij papieren had.
ik ga zelf waarschijnlijk een veulen kopen van deze hengst. Dus post aub foto van jullie paardje en eventueel de moeder.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 16:04

Geen mensen die een paardje hebben van deze hengst,jammer! :(

pinkie87

Re: veulens jaarlingen etc gezocht met vader picasso stal knedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:09

misschien even op google kijken :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 16:23

pinkie87 schreef:
misschien even op google kijken :)

Op google krijg ik nog geen verdere info van het paardje.ik zou graag eigenaren ontmoeten hier op bokt

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:01

keona schreef:

Hoi Keona, de meeste eigenaren van Picasso's nakomelingen zitten niet op Bokt, vandaar dat je geen reactie krijgt.
Zelf hebben wij nog enkele prachtige nakomelingen van hem en afgelopen zomer is zijn dochter Chamaya van Knedo op de NRPS-keuring in Tolbert jeugdkampioen geworden, tijdens de Nationale Keuring behaalde zij een tweede plaats.

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 22:15

Nou heb haar gekocht is een mooi goed gebouwd en stevig veulen aan haar kleur te zien waarschijnlijk ook nog homozygoot bont

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:09

keona schreef:
Nou heb haar gekocht is een mooi goed gebouwd en stevig veulen aan haar kleur te zien waarschijnlijk ook nog homozygoot bont

Proficiat! Welke heb je aangekocht?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 08:10

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:50

Leuk! Promise (op z'n Frans uitspreken he!) is een plaatje van een veulentje!

Afbeelding

AnSj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:43

keona schreef:

Ik zie dit topic nu pas, maar had al gereageerd in een ander topic op de foto van je merrie.
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 05:58

AnSj schreef:
keona schreef:

Ik zie dit topic nu pas, maar had al gereageerd in een ander topic op de foto van je merrie.
[ Afbeelding ]

Wat leuk dat je hier reageerd,mag ik vragen hoe het veulen bevalt is het wat je hoopte,waarom deze hengste keuze.puur intressen

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:48

Picasso!!

Ik ben fan van hem.. wat een héérlijk veelzijdig en nuchter dier.

Knapperd

AnSj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:32

Mijn veulen is absoluut waar ik op gehoopt had. Ik was op zoek naar een bonte e pony hengst met een super goed karakter. Dat heeft Picasso en hij heeft dat ook zeker aan Piraat doorgegeven. Wat een ontzettend lief en mak veulen is het. Ik heb een hoop (New Forest) veulen meegemaakt maar nooit één zo mak als deze. We gaan met hem over straat sinds hij één week oud is, hij gaat mee in de trailer, vind alles even leuk en doet het makkelijk. Ik heb hem gefokt om later zelf heel allround mee te rijden. Ik wil hem voor de kar zetten, maar ook springen en lekker met de neckrope rijden.
Het is dat we besloten hebben maar twee pony's bij huis te houden, anders had ik er zeker over gedacht om mijn merrie weer door Picasso te laten dekken. Dat Marnix Picasso lekker 'paard laat zijn' en hem met zijn andere hengst ook veel buiten houdt spreekt mij ook ontzettend aan. Hoeveel hengsten staan er niet het grootste deel van hun leven alleen en binnen...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 20:38

AnSj schreef:
Mijn veulen is absoluut waar ik op gehoopt had. Ik was op zoek naar een bonte e pony hengst met een super goed karakter. Dat heeft Picasso en hij heeft dat ook zeker aan Piraat doorgegeven. Wat een ontzettend lief en mak veulen is het. Ik heb een hoop (New Forest) veulen meegemaakt maar nooit één zo mak als deze. We gaan met hem over straat sinds hij één week oud is, hij gaat mee in de trailer, vind alles even leuk en doet het makkelijk. Ik heb hem gefokt om later zelf heel allround mee te rijden. Ik wil hem voor de kar zetten, maar ook springen en lekker met de neckrope rijden.
Het is dat we besloten hebben maar twee pony's bij huis te houden, anders had ik er zeker over gedacht om mijn merrie weer door Picasso te laten dekken. Dat Marnix Picasso lekker 'paard laat zijn' en hem met zijn andere hengst ook veel buiten houdt spreekt mij ook ontzettend aan. Hoeveel hengsten staan er niet het grootste deel van hun leven alleen en binnen...

Oke bedankt,ik zocht een opvolger voor mijn engelse volbloed die nu 20jr is en fit,maar je weet niet voor hoelang.heb naar volbloeds gezocht,maar moeilijk te vinden helaas want wil dan veulen of jaarling.dus toen gekeken voor paardje met wel bloed er in en hou enorm van bont.zag promise en dacht dit kan wel iets zijn voor mij.ik zoek ook een alround pony die voor de kar mendurance en orientatieritten kan lopen en waar ik lekker mee naar buiten kan en wat endurance kan starten.en het zou mooi zijn als ze een goede sprong kan maken.ik ben erg benieuwd hoop ook dat ze wat karakter geeft want daar hou ik wel van.komende mnd haal ik ze op.fijn om te lezen dat je tevreden bent.hoe groot is jou merrie eigenlijk.

AnSj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:45

Klinkt super leuk wat je van plan bent met haar :-). De echte pit zoals je die van een Arabier zou verwachten zie ik mijn veulen niet echt terug, behalve als hij zijn showmomentje heeft in de wei. Mijn merrie is 1.52m, zelfde maat als Picasso. Als Piraat rond die maat of ietsje groter uitgroeit zou dat mooi zijn. Ze is van Krimh ox dus in mijn veulen toch een flinke scheut Arabisch bloed van beide kanten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 21:19

AnSj schreef:
Klinkt super leuk wat je van plan bent met haar :-). De echte pit zoals je die van een Arabier zou verwachten zie ik mijn veulen niet echt terug, behalve als hij zijn showmomentje heeft in de wei. Mijn merrie is 1.52m, zelfde maat als Picasso. Als Piraat rond die maat of ietsje groter uitgroeit zou dat mooi zijn. Ze is van Krimh ox dus in mijn veulen toch een flinke scheut Arabisch bloed van beide kanten.

Ja had eerst mijn merrie zelf willen laten dekken maar natuurlijk dekken liet ze helaas niet toe.nu toch gekozen om een veulrn aan te kopen,hoop toch dat er genoeg temprament in zal zitten,maar we zullen zien.mijn engelse volbloed heeft dit nu nog steeds ook al is ze 20

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:46

AnSj schreef:

En toch zal die pit er wel in zitten! Zo nuchter en kalm als Picasso in de dagelijkse omgang is, zo heet en vurig wordt hij in het starthok tijdens de eventing zodra er van 10 tot 0 wordt afgeteld.

En dat vind ik zijn mooiste eigenschap. cool in de kop, heet in de kont :')

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 10:00

Ze is nu officeel van mij,aanbetaling net over gemaakt. Waarschijnlijk haal ik ze 5 oktober op

AnSj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:29

Gefeliciteerd!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 18:48

Zondag ron15.00u rijden we naar gelderland en gaan we onze kleine meid ophalen.ze is al eens met de tailer geweest dus ze is er wel bekend mee,ik neem een van mijn pony's mee zo dat ze niet 2uur alleen meteen op de trailer hoeft te staan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 14:45

Gister hebben we aar ehaald ze was super braaf ook op de trailer,ze heeft gister kennis gemaakt met 1 van oze pony,s die was mee aar ophalen zodat ze niet alleen was.en vandaag 2de pony er bij gezet over paar dagen zal ze kennis maken met onze paarden. Foto van vandaag ben echt blij er mee https://www.dropbox.com/s/0c2gid6s67mb0 ... 0.jpg?dl=0

AnSj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:28

Super leuk! Veel geluk met haar :)

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:06

keona schreef:
Gister hebben we aar ehaald ze was super braaf ook op de trailer,ze heeft gister kennis gemaakt met 1 van oze pony,s die was mee aar ophalen zodat ze niet alleen was.en vandaag 2de pony er bij gezet over paar dagen zal ze kennis maken met onze paarden. Foto van vandaag ben echt blij er mee

Ze ziet er mooi uit!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:14

AnSj schreef:

Helaas willen sommige hengstenhouderijen wel anders naar staan de regels van de ki dit niet toe... Ik kan daar echt boos om worden. Alsof het om een ding gaat!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 04:38

Hett gaat heel goed met het veulen,helaas wel een slechte eter.ben ik niet gewend van onze paarden.heb haar wel een nieuwe naam gegeven,ze heet nu prosecco