stalling vinden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

stalling vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 08:24

Goedemorgen,

Ik ben een stiekeme meelezer... :o omdat ik al een hele tijd graag een mini/shet wil, waarmee ik in de toekomst kan gaan mennen (nog nooit gedaan en super veel zin om deze nieuwe uitdaging samen met nieuwe aanwinst aan te gaan).

Nou ben ik al weken op zoek naar een plekje voor een pony maar dat valt nog niet mee! Sterker nog... ik had het al bijna opgegeven. Het is allemaal veel te ver, of een mini is niet gewenst.
Advertenties die ik op marktplaats en bokt markt heb geplaatst wordt niet op gereageerd en in de omgeving ben ik alle stallen en huizen met weidegang al langs geweest die mij bekend zijn (ik woon hier nog niet zo lang).
Nou heb ik volgende week wel een afspraak staan om op een stal te gaan kijken en ik heb al mijn hoop daar op gevestigd, als dat niks word... weet ik het niet meer!

Nou vroeg ik me af of jullie ook zo'n moeite hebben gehad om een plekje voor jullie pony's te vinden?
Hoe jullie er uiteindelijk aan gekomen? Sommige hebben zelf land, dan is het natuurlijk een ander verhaal, maar voor die onder ons die wel echt op zoek moesten, sta je op een "gewone" pensionstal? Op een stal waar ze meer shetten/mini's hebben?

Ik hoop dat ik als "vreemdeling" mag plaatsen en wat reacties krijg :)

Groetjes Linda

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:27

Ik heb met hetzelfde probleem gezeten haha! Ik heb een Welsh a-pony gekocht een maand geleden en ze staat nu nog bij haar oude eigenaresse in het weiland.
Via via heb ik eindelijk toch een stal gevonden waar ze én met leeftijdsgenootjes staat (ook kleine pony's) én 24/7 buiten :D
Niet opgeven, veel om je heen vragen en advertenties in de buurt in de gaten houden :)
Laatst bijgewerkt door Flowery op 01-09-14 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:28

Ik sta op een manege waar ze ook pensionstalling aanbieden. Mijn pony staat tussen de manege pony's omdat ze zo klein is. Anders waren we bang dat ze misschien geen aansluiting zou vinden bij de paarden.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:30

Oei dat is inderdaad best lastig denk ik ja, op heel veel pensionstallen is de omheining niet ingericht op mini shetten. Ik zou op zich als pensionhouder geen probleem hebben met een shet, lekker klein dus weinig mest om op te ruimen :-) maar ook bij mij zou het niet kunnen omdat de shet overal onder de draden door kan kruipen. Misschien is dat bij jou dus ook de reden dat het lastig is om stalling te vinden? Als je een pensionstal kunt vinden waar de omheining al overal laag afgezet is dan lijkt mij dat er verder geen problemen moeten zijn om je shet kwijt te kunnen? In ieder geval veel succes met zoeken , ik hoop dat je een leuk plaatsje met veel weidegang kunt vinden.

Daks

Re: stalling vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:33

ts welke regio zoek je?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 08:34

@Ymor: betaal je op zo'n manege een lagere prijs voor je kleine pony? Of kun je gewoon de volle mep neerleggen?

@Rietjee11: Ik heb er aan zitten denken om eerst op een stal te gaan staan die verder weg is. Maar omdat ik zelf (nog) geen trailer heb, is verhuizen ook niet zo makkelijk dus ik denk inderdaad dat ik maar gewoon vol moet houden...

@Daks: regio Druten/Horssen/Deest/Ewijk/Winssen

PS wat leuk dat er zo veel en snel gereageerd wordt :j

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:38

Ik betaal wel minder dan je betaald met een groot paard.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:30

Herkenbaar hier in de regio zijn shetlanders vaak ook niet gewenst op pension stallen.

Heb jaren lang zelf een stal gehad dus nooit geen problemen gehad met het houden van de shetters.
Tot dat de boel moest verdwijnen.
Nu huur ik toevallig een stukje via internet gevonden.
Maar heeft wel echt lang geduurd voor dat we wat vonden.

Daarbij heb ik ook nog dat ze op de paddock moeten inplaats van op de wei i.v.m hoefbevangheid.
Waardoor het nog wat lastiger lijkt te zijn om iets te vinden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:38

Hier kun je overal je shet wel kwijt in pension. Kost alleen wel wat... geloof dat je niet onder de 80,- komt.
Als je goedkoper wil, zal dat meer moeite en tijd kosten...

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:43

verdorie.... wij zoeken een pensionshet.... regio Veluwe...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 12:46

@ Dravergekkie: ja ik wil ook niet een té rijk land zonder "afzetmogelijkheden" dus dat maakt het wel lastiger.
Een stukje wei huren heb ik ook naar gekeken, maar ook niks gevonden of te duur voor 1 of 2 pony's.

@ sneeuwpop: welke regio is dat dan? 80 is toch wel oke? Ligt er natuurlijk aan wat je er voor krijgt, maar dat is natuurlijk altijd zo.

@ Ellenimar: een pensionshet? waar dan precies (mag via PB)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:35

Om gorinchem heen - maar het is vanaf 80,- hè!
Heb zelf 2 mini's thuis en die 2 kosten per maand aan eten en drinken echt weinig, dus ik vind het duur. Maar goed, snap de pensionhouder wel, dat hij er ook een groter paard kan stallen die daardoor relatief meer opbrengt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 18:08

Nog een keer advies gevraagd.... Dringend!

Straks nog eens contact opnemen met de mensen die een stuk land te huur hebben staan
Kort via de mail contact gehad maar ik was niet op zoek naar een "eigen" stuk land.
Nu ik maar zo moeizaam plek kan vinden heb ik er nog eens over nagedacht en me er eens goed in verdiept, ik ga straks toch maar eens bellen. Maar zie ik niks over het hoofd? Wat moet ik allemaal vragen?

Water, elektra, schuilstal, oppervlakte, de prijs, wie doet het onderhoud, waar kan mijn mest heen, wie voert dat af, wie zorgt voor omheining, er is 24/7 toezicht, waar moet ik nog meer rekening mee houden of wat moet ik nog meer vragen?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:48

ik heb via de ponyclub mijn plekje gevonden. Waar ik nu sta stonden er al meerder kleine pony's van de menleden. maar indd het is erg lastig

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:30

linda2008 schreef:
Nog een keer advies gevraagd.... Dringend!

Straks nog eens contact opnemen met de mensen die een stuk land te huur hebben staan
Kort via de mail contact gehad maar ik was niet op zoek naar een "eigen" stuk land.
Nu ik maar zo moeizaam plek kan vinden heb ik er nog eens over nagedacht en me er eens goed in verdiept, ik ga straks toch maar eens bellen. Maar zie ik niks over het hoofd? Wat moet ik allemaal vragen?

Water, elektra, schuilstal, oppervlakte, de prijs, wie doet het onderhoud, waar kan mijn mest heen, wie voert dat af, wie zorgt voor omheining, er is 24/7 toezicht, waar moet ik nog meer rekening mee houden of wat moet ik nog meer vragen?

Als er geen schuilstal is, dan heb je meestal wel een plekje "verhard" nodig en een plekje zand - kost geld en mag lang niet altijd.
Onderhoud weiland maar eventueel ook de sloten...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 19:55

Oké, bedankt voor de tip.
En met schuilstal? Word toch ook een blubber bende? Of valt dat mee?

Edit: morgenavond heb ik een afspraak om te gaan kijken. Helaas waren er wel mensen voor mij maar er is een mogelijkheid om het in twee te delen, ik weet alleen niet of het dan nog ruim genoeg is... O:)
Hoeveel ruimte vinden jullie dat 2 pony's minimaal nodig hebben? (1 doen we niet natuurlijk, blijven kuddedieren)
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 02-09-14 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:11

Er zijn in de buurt toch zat shetland pony stallen? Daar al gevraagd of er eentje bij mag staan in pension?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:16

Met schuilstal is het meestal wel mogelijk om een stukje te verharden... is het ook wel waard. Gratis tegels zijn wel te vinden. Alleen een beetje zand en het werk....

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:22

Voor twee mini's vind ik minimaal een kwart hectare wel een mooie richtlijn :).

Ik heb gelukkig helemaal geen problemen gehad met een stalling vinden. Ik heb namelijk eerst de stalling gevonden en tóen besloten een pony te kopen. Ik sta hier nu, omdat ik mee help op stal, voor een schijntje :D. En mocht ik hier ooit genoodzaakt zijn te vertrekken, kan ik terecht bij de buren van de stal waar ik nu sta, ideaal.

De paarden staat allemaal 24/7 buiten bij ons in 1 kudde. Ik betaal minder dan de grote paarden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 20:44

Dan heb je het zeker goed voor elkaar :D
Er komt hier ook geen pony voordat ik plek heb..

@SmidjeJollie: ik ben niet bekend in de buurt, ik woon hier pas 5 maanden, ik kom oorspronkelijk uit regio Utrecht, dus dat maakt het wel lastiger, ik weet niet alles te vinden...
Maar ik heb dus nog geen succes gehad, volgende week mag ik nog bij zo'n stal komen kijken (na de nas keuring) maar of er echt een plekje voor me is werd me aan de telefoon niet duidelijk (wel dat er kleinschalig wat pensionpony's stonden).

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:43

Ik ben op dit moment ook opzoek naar een weitje waar een shet in kan staan. Tot dusver is mijn zoekactie tevergeefs.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 19:40

Ik hoop dat het ons beide snel zal lukken.

Vandaag weer 6 telefoontjes en 3 huisbezoekjes er aan gewaagd... Maar helaas!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:55

Toen ik mijn shet net had, had ik het geluk dat hij bij een vriendin van mij kon staan.

Nu staat hij op een kleine pension stal waar hij nog met drie andere shetlanders loopt :).