karakter Soreno ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bir

karakter Soreno ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 12:09

Ben benieuwd of hier mensen zijn met een Sorento nakomeling en hoe het karakter is van hen?
Ik heb er ook een (zelf gefokt) uit een Clavecimbel merrie.
Een mooier paard kun je je niet bedenken maar wel een beetje speciaal van karakter. Niet gemeen of zo allen "anders" . Ze is nu 2jaar en heeft bij ons thuis met leeftijdgenoten in de opfok gelopen. Niet speciaal veel in handen geweest maar wel regelmatig bekapt , ontwormd en geënt! Omadat ze erg lastig is met een halster om doen hebben we haar sinds 2 weken op stal staan. Het word wel een stuk beter maar de halster durf ik er nog niet af te doen omdat we er 3 dagen over hebben gedaan om ze om te krijgen.Ze komt nu dagelijks in handen en dat gaat ook al beter. Naar de wei toe vindt ze het fijn en loopt lekker mee maar uit de wei halen is iets moeilijker. Je kunt haar pakken maar ze loopt dan niet mee. Ze gaat dan op haar mega langen achterbenen staan . Als er dan iemand achter loopt is het goed! Ik moet er wel een beetje om lachen want kwaad is ze absoluut niet..... Je moet er gewoon iets meer geduld mee hebben.
Maar...... wat kan ze gruwelijk goed lopen!!!!!!
Hoe zijn jullie Sorento's?

Afbeelding

Afbeelding

sandra8

Re: karakter Soreno ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:14

Bij ons op stal staat ook een sorento. Lijkt erg op die van jou, en kan giga lopen ALS ze loopt.
Paard is niet makkelijk met rijden zit gewoon een handrem op maar als ze loopt dan gaat ze ook echt lopen. Wel een heel lief paard maar wel een karaktertje hoor.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:40

Wij hebben sinds een paar maand een nieuw paard een Sorento uit een graham merrie Hij is drie jaar superbraaf met rijden en er zitten gigantische gangen op hopelijk blijft hij zo braaf

bir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 14:58

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:57

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:57

Hope kan ook mooi lopen zeg en wat een mooie naam

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:02

Ik ken een heleboel sorento's en ze hebben over het algemeen toch niet het allermakkelijkste karakter. Vaak als ze lopen dan lopen ze ook echt goed, maar voor je ze zover hebt. Kunnen behoorlijk ril en snel beledigd zijn.

Je hebt wel een erg mooi paard en als je haar veel in handen hebt komt het vast wel goed!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:38

Tot nu toe valt het nog mee met Gillmore maar hij heeft een heel fijn karakter ligt denk ik ook wel aan de moederlijn

bir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 17:06

Ook mooi die Gilmore!
Ja, lopen kunnen ze blijkbaar allemaal.... en idd lovefi , dat geloof ik best. Onze Hope is nu al zo een... snel beledigt! Nu ze op stal staat gaat het wel steeds beter en ze word handtammer! Moeders was ook een klein beetje een trutje! hahaha !Maar kwaad zit er echt niet in wel sensibel!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:21

Ik heb ook een sorento, een 5,5 jarige knappe merrie. Zie mijn profiel voor foto's :)

Qua karakter is ze niet de makkelijkste nee, je moet haar wel met fluwelen handschoentjes rijden en ze heeft zowel onder het zadel als aan de hand een leider en duidelijkheid nodig. Wel echt een top paard, nog nooit zo'n klik met een paard gehad.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 17:46

deniece mooi paard!
En de beschrijving past denk ik ook wel bij mijn merrie! Alleen ze moet nog 3 worden en weet dus niet hoe ze met rijden word!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:27

Ik heb ook een Sorento. Een merrie van 6 jaar. Ik heb haar begin dit jaar gekocht voor een klein prijsje nadat ze al bij verschillende ruiters was geweest waarmee het niet lukte. (ze was te vlug en ze explodeerde na het opstappen)

De eerste maanden heb ik wel even met haar moeten stoeien, maar het is ook een paard wat vreselijk graag wil werken. In de omgang is ze ook echt heel lief en mak en ze is totaal niet kijkerig. Ze is wel extreem sensibel en ril met rijden. Maar nu we bijna een jaar verder zijn vind ik dat juist een pluspunt.

lovefi schreef:
Ik ken een heleboel sorento's en ze hebben over het algemeen toch niet het allermakkelijkste karakter. Vaak als ze lopen dan lopen ze ook echt goed, maar voor je ze zover hebt. Kunnen behoorlijk ril en snel beledigd zijn.

Herkenbaar. Iemand die ik ken heeft ook een aantal Sorento's gereden en die bevestigd dat ook. Ze zijn vooral als ze jong zijn niet makkelijk, maar als ze bij de juiste ruiters terecht komen dan zijn ze super. Je moet ze doortastend, maar met gevoel aanpakken.

Ik ben in ieder geval super blij met mijn merrie :)

CinSpiFinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:00

Hier in de Achterhoek zijn heel veel Sorento's te vinden. Ik ken er ook best veel en we hebben er zelf een. Geweldig karakter, super lief en een grote werklust. Er is zelf een viertal geweest met allemaal Sorento's. Ik wil ons Sorento voor geen goud missen, hij super lief en heel betrouwbaar. En ze doen het goed in de sport. Bij aankoop hebben wij hem laten keuren, hij was toen 2,5 jaar had 2 uur op de vrachtwagen gestaan en deed zo zijn best. De dierenarts prijste zijn geweldig bewegingen en zijnongelovelijk lieve karakter. Het zadelmak maken was een eitje. Liep zijn eerste lesje op de vereniging als of hij dit al jaren deed.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:59

Wele vereniging rij je dan en rij je al wedstijden?
Onze Sorento is ook zo braaf geen moment spijt van dat we hem gekocht hebben. Mijn dochter rijdt ermee op de Winterswijkse ruiterclub en heeft les van Lies Bastiaanse. OP 22 maart heeft ze haar eerste wedstrijd oefenwedstrijd in Vragender hoop dat hij zich dan ook een beetje gedraagt

CinSpiFinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:01

Onze vereniging zit in Groenlo, hier zijn meerdere Sorento's binnen de vereniging. Een bekende jurylid en instructeur uit lievelde heeft Dat viertal les gegeven en zegt Sorento's worden zadelmaker geboren. Een startkaart hebben we al maar onze dochter doet op dit moment nog 2 scholen tegelijk en heeft daardoor minder tijd om te oefenen. kijk maar eens op de startlijsten en uitslaglijste van Vragender staat vol met Sorento's. We hebben Sorento zelf ook gezien met de hengstenshow bij de Radstake.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:36

Hoop dat ik hem ook nog een keer in levende lijve zie

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:18

CinSpiFinn schreef:
Een bekende jurylid en instructeur uit lievelde heeft Dat viertal les gegeven en zegt Sorento's worden zadelmaker geboren.

Nou, ik hoor toch andere geluiden... Ook van een jurylid en africhter die veel Sorento's heef gereden. Die van mij is iig zeker niet zadelmak geboren :D Maar goed, een paard heeft ook nog altijd een moeder. :)