Manen van lang naar kort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noekk_

Manen van lang naar kort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 12:10

Hoi allemaal,

27 september a.s. is er weer een fjordcup in Elst bij de Plantage. Ulonka en ik willen daar graag starten. 8 maart had ik haar lange manen geknot. Dit was wel een heel grappig gezicht, maar helaas lukt dat dit keer niet. Ze heeft zomereczeem en heeft daardoor een deel van haar manen heel kort geschuurd, waardoor het dus te kort/te dun is om te knotten.
Nu wil ik het graag weer kort maken voor de fjordcup, maar wil dat liever niet zelf doen, ter voorkomen van lelijkheid, haha. Is er iemand die dit voor ons zou willen doen? Desnoods voor een kleine vergoeding?!

Ik kan helaas geen duidelijke foto vinden van hoe het er nu uit ziet.. die post ik van de week.

PreHungaro

Re: Manen van lang naar kort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:20

Als de manen lang zijn geweest is de enigste optie om het echt mooi te krijgen afscheren of heel kort knippen.
Doe je dit niet dan blijven de manen altijd hangen naar de kant waar ze hingen toen ze lang waren.

Ik heb het met mijn merrie ook geprobeerd te doen zonder scheren maar helaas. De meeste manen groeien heel snel weer aan, het duurde 2 maanden, toen had ze alweer een mooie boog :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:22

Als je ze niet mooi ingeknot krijgt zou ik ze af gaan scheren. Dan is het mooi recht, ik had het eens met de wchaar compleet eraf gehaald maar dat was echt niet mooi. En je hebt binnen een paar weken al een boog. :)

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 17:22

Ik weet dat ik het af moet scheren, maar doe dit liever niet zelf.
Sws moet ik het eerst een stuk afknippen, want het lange gedeelte is weer veel te lang om zo het scheerapparaat op te zetten.
Ik vraag me af wie dit zou kunnen/willen doen voor mij. :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:09

Je woont helaas niet in de buurt anders deed ik het wel. :)

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:36

Ik wil dat best doen, rhenen is niet zo ver weg van mij. Heb laatst 1 van m'n fjorden ook de manen compleet afgeschoten :p

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:37

Heb je trouwens zelf een scheerapparaat?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:34

Kijk Marissa to the rescue!!

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 12:38

Dat zou wel echt super fijn zijn Maris_!
We hebben alleen zelf geen scheerapparaat denk ik.. Alleen een tondeuse.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:21

Ik weet alleen niet of het voor de mooiigheid verstandig is om nu nog te gaan scheren voor de 27e? Gezien het een maandje nog maar is tot die datum en ondanks dat manen best snel groeien heeft het wellicht wel wat langer dan een maand nodig. Ook om een goede mooie boog er weer in te krijgen. Weet het haast eigenlijk wel zeker. Heb namelijk ervaring met 2 merries waarvan de manen deze zomer eraf gingen compleet :)
---

Hahaha nou hè Esther ! :')

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 13:49

Wat raad je dan aan? Want ik zie echt geen andere optie als scheren, met knippen word het ook niet mooi, omdat het gedeelte waar lange manen zaten dan omvallen..

Mousaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:54

Maar hoeveel knotten wil je maken dan? Want als je heel weinig knotten wil is het misschien al snel te dun.
Als je ongeveer 15 knotten maakt is dit al een stuk makkelijker aangezien je er dan veel hebt en er dus meer verschil in lengte kan zijn. Ik weet natuurlijk niet zonder foto of dit dan wel zou kunnen.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:47

Heb je anders even een foto van hoe het er nu uit ziet? Dan heb ik een beetje een beeld.

Ja het is net wat je zelf wilt. Maar een mooie boog gaat denk ik niet lukken de 27e daar heeft het wel wat langer de tijd voor nodig. Als het er echt niet uit ziet door haar eczeem dan zou ik het toch maar idd afscheren en maar zien hoe het de 27e eruit ziet :)

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 12:08

Knotten kan sws echt niet. In het korte gedeelte kun je namelijk geen knot maken.
Afscheren is echt de enige optie die ik zie.. Ik zal vanmiddag even een foto maken, zodat het duidelijk te zien is.

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:34

Zo zien de manen er nu uit:

Afbeelding

Er staat al een deel overeind, maar het lange stuk moet echt afgeschoren wil het een beetje rechtop blijven staan..