[TI] Is er iemand te vinden voor een jolige held op sokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brease

Is er iemand te vinden voor een jolige held op sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:15

Beste bokkers,

Wegens gezinsuitbreiding heb ik minder tijd voor mijn tinker ruin gekregen. Nu is hij van zichzelf super jolig en heel makkelijk op te fokken. In de wei gaat hij al bokkend rond van plezier. Hij is flitsend snel en super slim. Hij kent de beginselen van parelli en heeft mee gelopen in lessen voor gehandicapten. Waar hij het super deed. Wekelijks op de trailer en staat mooi stil. Na een tijdje niet laden alleen koppig en gaat hij slapen op de klep. Touwtje laten zien en op zijn rug leggen stapt hij er zo in. Onverwachte dingen maken hem zeer gevoelig.

Hij kan geweldig sjouwen aan de teugel en mag ontzettend graag springen. Nu door een jaar weinig met hem gedaan te hebben moet ik veel weer opnieuw oppakken waar het vaak voor aan tijd ontbreekt. Erg jammer want hij leert graag nieuwe dingen. Hij kan iets van de grond oppakken. De spaanse pas. Lachen. Gapen. Op het blok staan en met been strekken. Buigen e.d. en vind dit ontzettend leuk. Als ik hem in dd wei zet gaat hij zelf op het blok staan zo van kom op baasje.

Ik vind het ontzettend sneu voor hem maar begin toch echt te twijdelen om niet iemand voor hem te zoeken. Hij staat 24 7 buiten en kent het ook om op stal te staan. Blij maak je hem er alleen niet mee.

Mijn vraag zijn er überhaupt mensen die opzoek zijn naar een held op sokken. Die met training ook wel weer zeer geïnteresseerd is in nieuwe enge dingen maar moet de ruiter stevig in de schoenen staat. Hij is namelijk pijlsnel en kort gebouwd. Misschien kom ik via deze weg tot een oplossing.

Solleke_Noah

Re: Is er iemand te vinden voor een jolige held op sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:17

Als je hem niet wilt verkopen, kan je zoeken naar een bijrijder die hem aandacht kan geven? Klinkt wel als een paard waar je iemand voor vindt :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:37

Breese is een ontzettend leuk dier, met een hartje van goud.
Maar heeft wel iemand nodig die stevig in zijn / haar schoenen staat en leiding kan geven.

PS
Is er bij staps niemand die hem zou kunnen verzorgen / bijrijden

brease

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:42

De gedachte om te verkopen spelen wel. Maar lijkt het mij moeilijk iemand voor hem te vinden. Misschien moet ik er ook even bij vermelden dat door zijn bouw hij er een aangepast 16inch zadel bij heeft. Zijn eerdere passende 18inch heb ik ook nog echter ligt deze op zijn lendenen. Iets wat veel paarden hebben maar ik niet wou. Bijrijder vind ik twijfel aangezien hij zo pijlsnel is en ik als de dood ben dat er wat gebeurt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:48

Natuurlijk vind je er iemand voor. Het is zo te lezen geen probleempaard, maar gewoon een paard dat een leider nodig heeft. Zulke paarden zijm er net zo veel hoor.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:52

Ik heb jou een pb gestuurd!

Lunafans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:16

Klink als een leuk paard

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:51

Breese verkopen, dat meen je niet.
Dat zal ik als ik jou was niet doen, ik ken je, je gaat hier ontzettend veel spijt van krijgen.

Je kent mij, ik vind het nôg steeds vreselijk dat ik Shanti moesten verkopen.

Probeer eerst een verzorgster / bijrijder te krijgen, of verleasen. Verkopen kan altijd nog.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:00

Het lijkt mij een heerlijk dier! Ik zou kijken of je een bijrijder kunt vinden voor hem (Havelte is voor mij wat aan de verre kant :D) Als je hem wilt verkopen, wil ik graag een keer een kijkje nemen!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:18

Ben je er al uit wat je gaat doen???