Ik heb al aardig rond gekeken en proberen het spaanse paspoort van mijn nieuwe aanwinst te ontcijferen. Bij de klinische keuring konden ze de chip niet vinden met het apparaat. We hadden op dat moment het paspoort niet bij ons. Ik probeer nu te achterhalen of het chipnummer wel in zijn paspoort staat? volgens de dierenarts zou hij gechipt moeten zijn ivm internationaal transport.
Nu vond ik in zijn paspoort het kopje Microchip/chip. Na mij weten moet dit een 15 cijferige code zijn. Hier staat echter een 23 cijferige code bij? Mijn vraag is, klopt dit wel? is het wel de chip? of hebben ze in Spanje een langere cijfercode?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Lisanne
nombrado
Geplaatst: 21-08-14 10:49
Heel veel nederlandse chipreaders lezen de spaanse chips niet
Je zou eens contact op kunnen nemen met de vereniging, misschien hebben zij een chipreader waarmee je de chip kunt vinden.
Het PRE stamboek kan jou meer info geven, de vereniging heeft niks te maken met paspoorten ed www.pre-stamboek.nl . Heb je het paard nu gekocht zonder de chip gecontroleerd te hebben ? Dan zou er wel eens een probleem kunnen ontstaan m.b.t. tnaamstelling. Veel succes!
jus
Geplaatst: 22-08-14 20:29
Is het een ancce paspoort of gewoon een europees paspoort ? in beide zijn ze gewoon gechipt anders word het paspoort namelijk niet gemaakt.
Chips van ancce zijn iso dus die lezen de meeste chipreaders wel
De chips van tegenwoordig geven geen enkel probleem met lezen bij Nederlandse apparaten. Alleen de oudere paarden die chips met letters in de code hebbe ngeven problemen.
Wel gaan chips snel zweven in de toch wel forse halsontwikkeling van de meeste Spanjaarden en ze zitten ook nog wel eens aan de andere kant.
Bij mijn Canadees kon de chip hier ook niet gelezen worden, daar was een andere chiplezer voor nodig. Mijn DA heeft simpelweg een nieuwe chip gezet en dit aangepast in het paspoort
jus
Geplaatst: 23-08-14 19:13
Had ook een PRE waar de chip niet gelezen kon worden maar toen moest ik wel opnieuw DNA test doen om nieuwe chip te laten zetten ook al had hij zijn papieren