rij problemen met mij haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ermelo

rij problemen met mij haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 16:15

hee allenmaal,

ik rij sinds 4 maanden een super liefe haflinger 12 jaar, maar ik heb een probleempje

zij had in t begin van t jaar een spier in haar rug en die zat goed vast ze had een ruiter daarvoor die sprong met haar maar ze deed t wel hadrhandig en hield een verkeerde zit aan daardoor maakte lady een beweging en viel heel naar op de grond naar manden revaliedatie mog ik haar zacht aan proberen te rijden haar rug werd veel losser en nu gaat t steeds beter ze is bijna hersteld, maar nu is het zo als ik haar over de rug wil laten lopen wil ze dat niet het doet haar denk ik nog iets wat pijn de eigenaaren moet ik dat wel met der oefenen maar ze weigert en trekt zo hard dat ik er vaaak genoeg ben af gevallen ik ben geen mietje dus klom er gelijk weer op :) maar dus heb ik gelongeerd aan dubbelle longe maar daar weigerd ze ook haar hals te buigen slofteugel en bijzet teugel beschik ik niet overmaaar ebn wel van plan om het te halen maar heeft iemand een tip waarmee ik haar mooi over de rug kan laten lopen dus haar hals mooi laten buigen

greeetz cheyenne

Evelijn

Re: rij problemen met mij haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:19

Vraag een instructeur die je kan helpen. Het gaat niet alleen over het buigen van de hals maar juist over het ondertreden van de achterbenen. Een instructeur kan je helpen tijdens het rijden de juiste aanwijzingen te geven en kan kijken hoe jij en je paard reageren.
Er is gewoon niet 1 trucje of hulpteugel die zorgt dat een paard mooi over de rug loopt. Dat is gewoon heel veel netjes trainen en geduld hebben. Weten wanneer je wat van je paard moet vragen etc. Dus neem les.

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:25

Als het in de rug zit zou ik sowieso eerst een ostheopaat laten komen.
Je gaat een paard die verkeert in de rug zit toch niet met een bijzet naar beneden halen terwijl het misschien wel hartstikke zeer doet?
Daarna kan je verder gaan met lekker ontspannen te trainen en het hoofdje naar beneden.
Ze hoeft niet meteen aan de teugel, maar hoofd laag is al goed voor de rug. Daar gaat hij mooi van strekken.
Maar zeker niet gaan aankloten als er iets in de rug zit.

ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 16:27

thanks voor de tips meiden ik ga het is proberen en hopen dat het werkt nee rug gaat super goed volgens de fysio ;)