zo niet, sorry!Ik ben al een tijdje met mijn shetlander in de weer. Ik heb haar zadelmak gemaakt, voor de sulky beleerd, inmiddels zijn we druk bezig om van haar een handpaard te maken wat behoorlijk goed gaat! Af en toe 'rijden' mijn nichtjes of mijn buurmeisje en jongetje er op. Nu omdat ik niet op haar kan gaan zitten heb ik haar nooit kunnen leren wat voor reactie ze hoort te geven op het been geven. Mijn buurmeisje zit sindskort op paardrijles en lest 2x per week. Ze is volgens mij 7 of 8 jaar ( weet het niet precies ). Ze mag binnenkort ook samen met mij los rijden maar de shetlander snapt dus nog niet wat been geven is en kent alleen stem commando's. Mijn buurmeisje is nog zo jong dat ze er gewoon van uit gaat dat een paard wel kent wat zei geleerd heeft op de manege. Dus als je been geeft gaat het paard voor uit. Verder heeft ze ook nog niet genoeg kracht om benen aan te drukken om reactie te krijgen en word het dus een klein schopje. Toch heb ik liever dat de shet met een lichte druk word beleerd dan dat je het paard moet 'aanschoppen'. Dus hier mijn vraag; hoe kan ik mijn shetlander leren hoe hij op het been moet reageren?
Ik weet hier zelf niet zo veel van maar ik dacht ik breng het toch even op;)
Die kan je beter helpen dan ik neem ik aan