Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DeMolenhoek schreef:Ik denk niet dat hij echt dekt want hij kan er volgens mij nog niet aan? Ik heb ook zo een hengstenveulen die met veel vertoon zijn moeder 'dekt'. Maar hij zal toch nog eens wat moeten groeien om er aan te kunnen.
Doch, voor de mentale ontwikkeling van het veulen vind ik het niet oké dat hij enkel met mijn moeder staat. Moeder is vaak veel te laks en laat te veel toe. De echte opvoeding leren ze van andere paarden.
DeMolenhoek schreef:Mag ik vragen waarom Britta? Dit is normaal gedrag en hoort bij de ontwikkeling.
en op andere gedachten te brengen. Dat gezegd ... ideale oplossing zo zijn een speelkameraad in de vorm van een andere hengsten veulen.
Peterina schreef:DeMolenhoek schreef:Mag ik vragen waarom Britta? Dit is normaal gedrag en hoort bij de ontwikkeling.
Het is niet normaal gedrag op dit leeftijd. Merrie laat idd te veel toe waardoor je een dominant ventje gaat krijgen die denkt dat hij alles mag en kan. Tuinslang is een 'vriendelijke' manier om hem 'af te koelen'en op andere gedachten te brengen. Dat gezegd ... ideale oplossing zo zijn een speelkameraad in de vorm van een andere hengsten veulen.
Moeder laat inderdaad te veel toe, dat wil niet zeggen dat het gedrag van het veulen niet normaal is. Vraag me af hoe hij dan gaat reageren op de tuinslang eens je hem wilt wassen? Je kan er ook niet constant bij staan, dus dit is een vluchtige oplossing.