mijn paard heeft geen naam op paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinadrenth

mijn paard heeft geen naam op paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 09:23

Hoii!

Sinds kort heb ik en paard, Een hannoveraar merrie van 4 jaar. paspoort is helemaal compleet, chip zit er in entingen gehad enz enz, naar keuring geweest (brandmerk op der bil)
Maar ze heeft geen eigen naam op paspoort, Kan ik dit via stamboek nog zelf regelen of kan dat niet meer .

groetjes

MoSt81

Re: mijn paard heeft geen naam op paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:26

Mijn paard heeft dat ook niet (Rheinlander). De naam is er met pen ingezet. Vermoedelijk door de vorige eigenaar? Heb er nooit problemen mee gehad. Het chipnr en de andere gegevens zijn toch belangrijker dan de naam en die kloppen wel.

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:28

Mijn paard heeft dat ook niet is ook een hannoveraan alleen is gefokt in duitseland en in duitseland komt de naam niet op paspoort

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 09:31

mijn paard is inderdaad ook duits gefokt. maar zou je dat nog kunnen veranderen bij het stamboek ?

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:37

ik kan het niet veranderen ook moet je opletten bij wedstrijden en keuringen schrijven ze vaak op de dekdatum want dat staat er namelijk op duits paspoort ook op let dus op dat ze echt de geboortedatum opschrijven!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 09:41

dat klopt, daar verkeek ik mij eerst ook op ik dacht huh ze is toch 4 en geen 5 ? maar gelijk daaronder stond haar geboorte datum.

naam kun je dus niet *veranderen* bij stamboek ? of doorgeven

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:48

Ik heb ook een Duitser, westfaler en ook daar staat geen naam op, heb hem zelf maar een naam gegeven want hij was nog steeds naamloos toen ik hem kocht :')

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:54

Maar heb je dat paard wel in Nederland gekocht.? Ik wist namelijk niet dat er in duitsland nog gebrandmerkt mocht worden.?

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:55

die van mij had een naam staat alleen niet op paspoort ja mijn paard heeft ook een brandmerk zie je alleen als de wintervacht eraf gaat maar is heel licht valt bijna niet meer op en ja ik heb haar in nederland gekocht alleen de vorige eigenaar in duitseland

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:57

Het is Duitsland..... Geen DuitsEland :=

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:57

sorry typfout

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:58

Als je mij bedoelt, ja in Nederland gekocht, hij is op 2 jarige leeftijd in Duitsland vanaf de fokker verkocht naar een iemand in Duitsland, vandaaruit naar België en daarvandaan naar Nederland. Hij was ook niet gechipt toen ik hem kocht, was toen niet verplicht in België. Paard is nu 10 jaar en heeft ook nog een brandmerk, volgens mij wordt dat nog steeds gedaan in Duitsland?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:23

Brandmerking is niet verboden in Duitsland ... wordt gezien als een stuk 'erfgoed' ivm paardenfokkerij.

Hannoveranen die na Stamboek opname (3 jaar) en/of de sport in gaan krijgen wel namen.
Beste is gewoon om contact op te nemen met het Stamboek en daar de naam doorgeven en misschien kan ook het paspoort meteen aangepast worden. Wijziging van eigenaar moet zowiezo doorgegeven worden.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 17:06

paard is inderdaad in duitsland gefokt. In meppen staat in haar paspoort.

toen ik haar kreeg was ze idd al gebrandmerkt. dat maakt mij niet veel uit, this gebeurt en teken dat ze is gestamboekt.

wie heeft voor mij een website van het stamboek waar ik meer informatie kan vindne ?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:26

pummer12 schreef:
Hoii!

Sinds kort heb ik en paard, Een hannoveraar merrie van 4 jaar. paspoort is helemaal compleet, chip zit er in entingen gehad enz enz, naar keuring geweest (brandmerk op der bil)
Maar ze heeft geen eigen naam op paspoort, Kan ik dit via stamboek nog zelf regelen of kan dat niet meer .

groetjes

Je kan dat nog wel regelen, maar dan moet je met je merrie naar een Hannover keuring toe. Als veulen worden ze gechipt en krijgen ze een brandmerk, maar geen naam op het paspoort. Dat krijgen ze pas als ze met 3 jaar of ouder op een keuring verschijnen.

De site van het stamboek is http://www.hannoveraner.com/hannoverane ... no_cache=1
Je kunt ze altijd een mail sturen, als je Duits niet zo goed is dan kan het ook in het Engels. Ik vind ze erg prettig en snel qua communicatie.

Jaluda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:20

Ik heb ook een leuk paard gezien. Een Westfaler, ook met brandmerk en zonder naam. Een grote e pony van 5 jaar, koffie vos.
Zij heeft wel een keuringsrapport maar dat is in het Duits geschreven. Er worden ook geen cijfers in gegeven. Iemand daar bekend mee?