Prikpil voor paarden en ervaring ermee.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Foss

Prikpil voor paarden en ervaring ermee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 16:45

Ik heb een merrie die nogal last heeft van haar hormonen een week voordat ze hengstig wordt is er geen land mee te bezeilen en slaat ze gericht mijn oudste ruin in elkaar.
Dit is al 2 jaar gaande en dekken lost naar mijn mening niks op dat is maar tijdelijk.
Nu hoorde ik dat er een prikpil bestaat wie weet of dit werkt en of dit geen nadelingen gevolgen heeft op de merrie.

Jenny_S

Re: Prikpil voor paarden en ervaring ermee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:57

Ik heb ook zo'n lastig. Had de dierenarts erbij gehaald en zei dat de prikpil helaas niet veel zin had
Ze heeft toen lang op regumate gestaan en dat ging heel goed alleen kan je er dan niet meer mee stoppen en ben je heel veel geld armer
Nu op oestress van naf en nu is ze meer onder controle met 1 schep per dag

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:01

ik volg even ,
Mijn merrie kan ook nogal humeurig zijn

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:03

Hier hetzelfde verhaal als Jenny_S.
Mijn merrie kon vroeger ook erg humeurig zijn tijdens haar hengstigheid. En er was dat echt weinig met haar te doen. Dierenarts zei ook tegen mij dat het geen zin had om de prikpil te geven. Ik ben toen, alleen met wedstrijden, regumate gaan geven. De andere keren hield ik er gewoon rekening mee. Merrie staat nu gewoon lekker in het land en wordt nog een enkele keer gebruikt.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:05

Is het eigenlijk wel veilig om de prikpil aan paarden te geven?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:08

Hier goede ervaringen met regumate en met moody mare( kruidenmengsel)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:13

Ik heb contact gehad met de afdeling voortplanting van Utrecht en de prikpil is er wel maar in Nederland niet geregistreerd als medicijn is wel aan te komen maar duurt even komt uit Zwitserland.
Dierenarts zei dat het verstandig was haar eerst goed na te laten kijken of alles binnen in orde is de baarmoeder en de eierstokken aangezien ze hengsten gedrag vertoont.