Ik ben wat aan het zoeken voor over 2 jaar op onze merrie van Bojengel x Grafiet x Chronos ergens staan wat foto's van haar op bokt als veulen.
Ik wil er graag een langere hals in fokken en iets meer body. En kwam bij deze twee hengsten uit.
Waarbij aangetekend dat je bij ferdinand terug gaat fokken (via Grafiet) op de combinatie G ramiro Hurricane en vraag me af of dat verstandig is? Wat denken jullie zou dat kunnen?
Verder wil ik niet inleveren op de beweging. Dus evt andere suggesties zijn ook welkom.
Zoals ik al zeg is het niet voor dit jaar. Maar wil een lijstje maken om me rustig te oriënteren. We proberen haar volgend jaar het sterpredicaat te laten halen.. En daarna een veulen te fokken.
Hm de voorbenen zijn in mijn ogen een aandachtspunt bij Ramiro bloed...dus dan zou ik naar de rest van de moederlijn kijken hoe dat daarbij zit. En als je twijfelt..je hoeft geen lijnenteelt toe te passen..je kan ook kiezen voor een hengst als Negro. Die geeft ook body en front mee..meer denk ik dan een hengst met Vivaldi bloed.
Maar met Negro fok je ze zeker niet zo modern als met een Vivaldi x Havidoff. Ik ging voor de lijnteelt op Ramiro, zeker als ik een lange hals en meer body op mijn verlanglijstje had staan.