Lusitano topper:Damasco, zijn nieuw heerlijk leven als ruin.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitanofr

Lusitano topper:Damasco, zijn nieuw heerlijk leven als ruin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 13:10

Vorig jaar had ik meneer nog chemisch gecastreerd, om te kijken of zijn onrust vanuit zijn hengst zijn kwam of vanuit zijn karakter. Volgens zijn fokker was het zijn karakter, en omdat hij met rijden en in omgang super lief was als hengst heb ik hem daarom ook eerst hengst gehouden om hem dit jaar voor de opname keuring te doen.
Omdat hij zo groot is, valt het ook snel op als hij wat afvalt in gewicht.
Gelukkig bleek vorig jaar de geit de oplossing te zijn. Pffff.
Omdat ik heel graag weer wil gaan fokken, heb ik besloten om Damasco te gaan verkopen.
De nieuwe eigenaars wilden hem eerst ook hengst houden. Maar later besloten ze toch voor castratie.
En wat blijkt !!!!!!! GEWELDIG !! Hij groeit als kool, is wel haantje de voorste. Ziet er fantastisch uit. En mag deze hele zomer heerlijke genieten in een geweldig natuurgebied van maar liefst 35 hectare in Lelystad in het knarbos. Langs wandel en kunstroute.
Eind van de zomer wordt Damasco opgehaald en gaat hij in dressuurtraining, en wordt hij meteen uitgebracht in de Z dressuur. De oefeningen kent ie wel, bevestiging nog niet.
Ben zo blij voor hem.
Zal proberen om foto's te plaatsen.

Jessix

Re: Lusitano topper:Damasco, zijn nieuw heerlijk leven als ruin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:56

Wat een fijn bericht! Ik wens hem veel geluk op zijn nieuwe adresje als ruin. Het is een leuk, aansprekend paard, daar zullen ze nog veel plezier van beleven.