Ik ben bezig met het plan van Aanpak voor mijn PWS.
Mijn onderwerp zal zijn: Het succes van het KWPN-paard met als hoofdvraag: Waarom zijn Nederlands gefokte spring- en dressuurpaarden internationaal gezien zo succesvol?
Nu ben ik bezig met de deelvragen en ben ik een beetje aan het lezen over de fokkerij en de keuringen. Hier ben ik niet helemaal thuis in dus ik werd een beetje verward door wanneer nou een rijpaard behoort tot het KWPN.
Hengsten en merries moeten worden goedgekeurd om opgenomen te worden in het stamboek.
Maar als ik een veulen krijg van een goedgekeurde kwpn-hengst, dan behoort deze toch automatisch tot het kwpn of zie ik dit helemaal verkeerd? Anders lijkt het mij dat er misschien verschillende afdelingen zijn in het stamboek?
Misschien is deze vraag een beetje dom en helemaal vanzelfsprekend maar ik weet er niet veel van en daarom leek het mij juist leuk dit te gaan onderzoeken
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen!

Waarom nu aan je PWS werken?
Het is een onderwerp waar veel mensen denk ik het hoofd over breken. Er zijn zoveel uitzonderingen en omwegen dat het zinvol is het eens op een rijtje te zetten lijkt me!
Ben ook echt niet de type om aan school te werken in de vakanties, maar ik had dit eigenlijk al voor de vakantie af moeten hebben dus vandaar dat ik het nu even aan het inhalen ben zodat ik ook een begeleider krijg