inschrijving

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moub

inschrijving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 19:28

hallo ik heb een hengstveulen van 3 maand oud en weet eigelijk niet goed in welk stamboek ik hem het beste zou inschrijven. de moeder is een paint merrie en de vader een Arabische volbloed. een quarab maar daar vind ik niet zoveel van terug.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:16

moub schreef:
hallo ik heb een hengstveulen van 3 maand oud en weet eigelijk niet goed in welk stamboek ik hem het beste zou inschrijven. de moeder is een paint merrie en de vader een Arabische volbloed. een quarab maar daar vind ik niet zoveel van terug.

Met het dekbewijs van de vader kan je het veulen ook inschrijven in het B.A.P.S., bij de Halfbloeden. Dit geeft het mogelijkheid om 'erkende' papieren en registratie te krijgen voor het veulen, deel te nemen aan Shows, en indien hij blijkt 'waardig' hem ook ggk te krijgen bij een erkend Stamboek.

Met 50% arabisch bloedvoering is het ook mogelijk om het veulen in het N.R.P.S. te laten opnemen.

BAPS (Belgie) : http://baps-sbca.be/nl/?lang=nl
NRPS (Nederland) : http://www.nrps.nl/

Ik zou gewoon een prijsvergelijking doen qua de kosten (denk ook aan de toekomst ivm goedkeuring enz) en dan naar wat de mogelijkheden zijn binnen het Stamboek.

moub

Re: inschrijving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 14:35

dank u voor de info. hij is nog niet geshipt is nog maar iets meer dan 3 maan d oud. moet ik eerst papieren aanvragen en dan laten shippen of eerst schippen want ik weet er totaal niks van.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:30

Ligt eraan welke land je woont.

Als je hem in een Belgisch Stamboek laat registreren (BAPS bijvoorbeeld) dan loopt de hele procedure via het Stamboek (registratie aanvraag, identificatie en encodering in Nationale Databank, enz).

Als je hem in een Nederlandse Stamboek (let wel dat het een EU erkend stamboek is!) laat registreren dan maakt het niet uit of je hem eerst laat chippen of nav de registratie laat doen. Hierover zou je het NRPS kunnen informeren.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:37

Als je hem bij het NRPS wil registreren dan is het aan te raden het chippen via het NRPS te regelen.
Dat scheelt je aanzienlijk in de kosten.
Overigens kan je hem ook zonder dekbewijs wel in het NRPS inschrijven alleen moet je dan of DNA onderzoek laten doen of genoegen nemen met een onvolledig papier.

moub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 21:45

ja maar heb dekbewijs een zo zal eens een mailtje sturen naar het baps stamboek dit lijkt mij het beste want stamboek van quarab is nog niet zo in dus ja