Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DJHORSE schreef:Hoi! Ik ben Danique en ik ben 13 jaar. Ik heb ongeveer 10 jaar rijervaring. Ik ben opzoek naar een shetlander die ik misschien kan kopen maar eerst wil ik daar wat meer informatie over. Ik ben 1.54 lang maar ik vroeg me af, kan ik dan wel een shetlander kopen en daar dan ook op rijden? Wat zijn de maandelijkse kosten voor een shet (all inclusief) en is het mogelijk om een shet te kopen rond de 100/150 euro? Ik ben ook misschien berijd om 200 te betalen maar echt niet meer. Natuurlijk moet ik het met mijn moeder overleggen maar als ik wat informatie heb kan ik daar over met haar praten.
groetjes Danique

janneke_S schreef:Wat Vjestagirl zegt klopt wel
Voor een shet/pony zijn de maandelijkse stallingskosten meestal wel wat lager dan van een groot paard, maar dat ligt aan de pensionstal. En ja, als je echt wilt gaan rijden is een shetlander misschien niet de beste keus
DJHORSE schreef:janneke_S schreef:Wat Vjestagirl zegt klopt wel
Voor een shet/pony zijn de maandelijkse stallingskosten meestal wel wat lager dan van een groot paard, maar dat ligt aan de pensionstal. En ja, als je echt wilt gaan rijden is een shetlander misschien niet de beste keus
Ja dat wil ik best geloven, alleen ik zie soms wel eens op marktplaats shetlanders te koop voorbijgaan die maar 150/200 zijn en dan denk ik ja... en nee ik hoef ook niet echt serieus op een shet te gaan rijden maar ik heb ook een zusje van 3 en 2 nichtjes van 6 en 9 en die zouden er dan ook op kunnen rijden. Ik wil gewoon een gezelschapsmaatje waarmee ik misschien af en toe een buitenritje kan maken en aan de hand mee kan wandelen. En dan denk ik niet aan een hond ofzoites want daarvoor ben ik allergisch![]()
ik vraag me ook af, welke site is het beste om op te kijken voor een shet te kopen?

Pacific schreef:Ik ben voor een Shetlander ongeveer €100 p/m kwijt, maar ik moet zeggen dat ik af en toe iets koop wat ik eigenlijk helemaal niet nodig heb. Ik zou met €70/80 rond kunnen komen. Laatst is op een avond de dierenarts langs geweest omdat mijn pony een draad in had geslikt, toen liep mijn maandelijkse uitgave flink op...
Kosten bij mij:
€50 stalling (24/7 buiten, geen 'echte' bak, wel wordt er gevoerd)
1 keer in het jaar een inenting €25 (ik betaal geen voorrijkosten omdat ik naar de praktijk kan lopen)
Twee keer in het jaar de hoefsmid voor control: €32 totaal, ik vijl iedere week zelf bij.
Verder nog ontwormingen voor ongeveer €25 per jaar, ik geef haar regelmatig een zandkuur omdat ze in de winter op een heel kaal stukje land staat, we kopen nog 1/2 keer per jaar een liksteen en een paar strobalen om bij te voeren. En als laatste nog de tandarts, waar ik €100 p/j voor reken.
Dat zijn mijn terugkerende kosten, over een poosje grote uitgaven als een menwagen, tuig, etc.
DJHORSE schreef:Pacific schreef:Ik ben voor een Shetlander ongeveer €100 p/m kwijt, maar ik moet zeggen dat ik af en toe iets koop wat ik eigenlijk helemaal niet nodig heb. Ik zou met €70/80 rond kunnen komen. Laatst is op een avond de dierenarts langs geweest omdat mijn pony een draad in had geslikt, toen liep mijn maandelijkse uitgave flink op...
Kosten bij mij:
€50 stalling (24/7 buiten, geen 'echte' bak, wel wordt er gevoerd)
1 keer in het jaar een inenting €25 (ik betaal geen voorrijkosten omdat ik naar de praktijk kan lopen)
Twee keer in het jaar de hoefsmid voor control: €32 totaal, ik vijl iedere week zelf bij.
Verder nog ontwormingen voor ongeveer €25 per jaar, ik geef haar regelmatig een zandkuur omdat ze in de winter op een heel kaal stukje land staat, we kopen nog 1/2 keer per jaar een liksteen en een paar strobalen om bij te voeren. En als laatste nog de tandarts, waar ik €100 p/j voor reken.
Dat zijn mijn terugkerende kosten, over een poosje grote uitgaven als een menwagen, tuig, etc.
Dank je wel voor je reactie, zelf krijg ik 14,- per maand zakgeld en van mijn opa en oma 20 per maand. Van mijn moeder krijg ik 10,- p/m voor paardrijden en dan kom ik uit op 44 p/m. Als ik dan een bijbaantje neem bijvoorbeeld denken jullie dan dat ik daarmee rondkom? Voor mijn verjaardag, kerst en sinterklaas heb ik nu al 4 jaar lang om geld gevraagt en ik heb dan ook al aardig wat gespaard. En als ik miin opa en oma en mijn moeder nog wat zeur krijg ik het misschien voor elkaar. Het word dan wel een beetje krap denk ik....
Pacific schreef:Dan zou ik er nog even mee wachten. Als mijn ouders de stallingskosten niet zouden betalen (doen ze in plaats van een sport en tijdschrift), kom ik ook niet rond.
@Vjestagirl, vanaf 13 mag je wel degelijk werken.
DJHORSE schreef:Pacific schreef:Dan zou ik er nog even mee wachten. Als mijn ouders de stallingskosten niet zouden betalen (doen ze in plaats van een sport en tijdschrift), kom ik ook niet rond.
@Vjestagirl, vanaf 13 mag je wel degelijk werken.
Ik kan mijn moeder natuurlijk vragen om de stallingskosten te betalen en mijn opa en oma de dierenarts en hoefsmid..... dan doe ik de rest...
DJHORSE schreef:Hoi! Ik ben Danique en ik ben 13 jaar. Ik heb ongeveer 10 jaar rijervaring. Ik ben opzoek naar een shetlander die ik misschien kan kopen maar eerst wil ik daar wat meer informatie over. Ik ben 1.54 lang maar ik vroeg me af, kan ik dan wel een shetlander kopen en daar dan ook op rijden? Wat zijn de maandelijkse kosten voor een shet (all inclusief) en is het mogelijk om een shet te kopen rond de 100/150 euro? Ik ben ook misschien berijd om 200 te betalen maar echt niet meer. Natuurlijk moet ik het met mijn moeder overleggen maar als ik wat informatie heb kan ik daar over met haar praten.
groetjes Danique

Blingh schreef:Ik heb een beleerde shet te koop ( zie mijn advertentie) maar persoonlijk zou ik doorsparen en een aantal jaar wachten. Dan kun je ook een baantje zoeken en voor een grotere pony gaan.
Of zoek een pony om te verzorgen.
13 jaar en 10 jaar ervaring zet ik trouwens ook mijn vraagtekens bij. Maargoed daar gaat de discussie niet over
als je in de buurt woont mag je mijn shetlander wel verzorgen!
zonday schreef:Blingh schreef:Ik heb een beleerde shet te koop ( zie mijn advertentie) maar persoonlijk zou ik doorsparen en een aantal jaar wachten. Dan kun je ook een baantje zoeken en voor een grotere pony gaan.
Of zoek een pony om te verzorgen.
13 jaar en 10 jaar ervaring zet ik trouwens ook mijn vraagtekens bij. Maargoed daar gaat de discussie niet over
Ik ben ook ronddie leeftijd en rijd al sinds ik baby wass
DJHORSE schreef:bloem12 schreef:hooi
ik weet wel een hele leuke schet maar denk dat je er te groot voor bent
Nou... ik weet het zelf ook natuurlijk niet maar wie is shet dan? Ik wil graag verder informeren. Meerdere opties zijn altijd beter