Hoi hoi, ik ben trotse eigenaar van een arabofries x quarter horse van 27-12- 2012. Ik was dan ook benieuwd naar bokt veulens van dat jaar, hoe ze eruit zien en welke plannen je ermee heb enz.
Mijn paardje is erg laat en de dierenarts heeft hem dan ook op 5 jan 2013 gezet. hij is nu ongeveer 1.50 m hoog en staat nog lekker te genieten van zijn rust. Wanneer hij er klaar voor is gaat ie onder het zadel en hoop het goed te doen binnen de sgw. Ik hoop dat ie nog naar paard groeit, maar daar wordt wel aan getwijfeld.
foto's volgen, weet niet hoe ik ze plaatsen moet....
elle108030
Geplaatst: 18-07-14 00:13
leuk idee, ben zelf ookwel nieuwsgierig
foto's plaatsen door naar tinypic.com te gaan bestand te kiezen, formaat kiezen en dan de link derde van boven te kopieren en te plaatsen in e topic. ja begrijp je het?
Of je kunt ze ook op fb uploaden en dan gewoon op alleen ik, en dan als je er met je linkermuis op drukt staat er afbeelding url kopieren vind ik zelf makkelijker
anders zou hij nu al rond lopen als 2 jarige, volgens het paspoort. ( omdat alle paarden 1 jan en jaar ouder worden.) terwijl hij dat nog lang niet is.
Gister toevallig bij mijn hengst wezen kijken. Hij is nu rank slank en slap meet 168-170. Als het een beetje meezit gaat hij volgende maand de weide uit en word langzaam aan getraint voor de hengstenkeuring in december.
Mijn KWPN merrie meet nu rond de 1.62-1.63. Op dit moment doe ik licht grondwerk (zoals afstand, achterwaarts, met zweep rondzwaaien zonder dat ze beweegt enz enz). En uiteraard afspuiten, tussen de kettingen en wandelen. Volgend jaar als ze 3,5 is wil ik beginnen met wat lange lijnen. Verder echt pas met zadel enz aan de gang als ze 4 jaar is. En schriktraining gedaan met haar (zie onderschrift) Ze staat niet in een opfok, maar op een paddock paradise met verschillende paarden en leeftijden.
Hier was ze 11 maanden
Dit is ze nu
TS jouw paardje ziet er wel erg leuk uit zeg ...wat doe jij nu met hem?
lailapri
Geplaatst: 18-07-14 07:51
Ik heb er nog drie uit 2012 lopen, twee van mezelf. Een is afgelopen woensdag opnieuw jeugd kampioen geworden. http://i770.photobucket.com/albums/xx34 ... 3773_n.jpg Vader 1,48 moeder 1,45 en danika zelf nu 1,49/1,50
@ ju1982 ja hé, ben erg trots op hem. Die van jou is ook erg mooi!! wat een verschil met toen hij elf maanden was!
ik loop dagelijks met de mijne , bijna wel een uur per dag. verder inderdaad grondwerk. bij mij staat hij met een ander paardje, dus heb ik de volledige tijd voor hem.
ju1982
Geplaatst: 18-07-14 08:43
Ja is leuk om te zien dat ze op deze leeftijden zo snel veranderen (alhoewel ik het zelf meestal niet zie bij die van mij haha)
Wat leuk dat jij het ook die manier doet. Iedereen op zijn eigen manier en gevoel. Maar ik vind het ook zo fijn om nu al dingen te doen met haar.
ja ik ook, dan hoef je niet gelijk alles in een keer te leren. bovendien bouw je een band op! wij zijn geen stal en zijn dus ook niet van plan hem weg te doen. dus die band is alleen maar goed toch?
ju1982
Geplaatst: 18-07-14 09:10
Ja, zo denk ik ook persoonlijk
newt
Geplaatst: 18-07-14 12:25
@lailapri Die is ook al mooi opgedroogd. En gefeliciteerd met je kampioenschap.
Kon vanmorgen geen foto's plaatsen, maar hierbij nog de foto's van mijn 2 jarige.
Ja dat is zo ju1982, een mevrouw heeft een paardje die in augustus drie wordt, en vraagt mij of ik hem wil beleren en is helemaal enthousiast, zegt de hoefsmid dat hij nog minimaal een jaar stil moet staan zo smal dat hij is. Hij is wel al heel erg groot, 172 is hij danwel niet officieel gemeten
Jep! Soms beter om wat langer te wachten. Je moet goed kijken naar het paard en zijn/haar bouw.. Ik weet nu al dat ik sowieso echt wacht met inrijden tot die van mij 4 is. Maar ook dat verschilt per persoon hoe ze erover denken...