Sinds 2 weken verdwijnen de prachtige manen van mijn 2 jaarse langzaam aan. Overal vind ik plukken manen. Ze heeft ondertussen gewoon al een paal kapot geschuurd. Het is niet overal kort geschuurd maar ondertussen is er wel al een stuk van 20 centimeter weg en zie ik de rest ook langzaam verdwijnen. Aan haar staart is niets te zien.
Nu slaat natuurlijk de schrik om mijn hart. Ze is prachtig gebouwd en ik ging ze aanhouden als fokmerrie. Ik vraag me af of er nog meer nakomelingen van Zippo zijn met eczeem? Ik meen er hier al eens een paar te hebben gezien?
frenia
Geplaatst: 13-07-14 21:00
wees voorzichtig hiermee er zullen vast zippo nakomelingen zijn met eczeem maar zippo had/heeft het zeer zeker niet dus zou het niet per definitie in die hoek gaan zoeken
behandel eventueel eens met anti klit lotion van het kruidvat, dat kalmeert de huid soms kunnen ze ook eens een tijdje last hebben van heel droge huid zeker als ik het weer van de laatste periode bekijk
Ik weet dat Zippo geen eczeem heeft, maar heb al meerdere nakomelingen gezien en wil zoeken of het niet meer van de moederskant komt Ik vrees dat het weer er ook mee te maken heeft, maar van de 1 op de andere dag is er gewoon 20 centimeter manen weg en ik blijf de plukken overal vinden.
frenia
Geplaatst: 13-07-14 22:07
kan ook iets van een soort kruid zijn waarvan ze misschien gegeten heeft zie je roos of de huid van de manenkam?
Kendira had het ook eens. die had mega dikke manen en plots begon die alles weg te schuren is vanzelf weer over gegaan toen en weer aangegroeid jaar nadien idem ditto, ze moeten daar soms gewoon uitgroeien, denk dat het ook iets hormonaal kan zijn
Anoniem
Geplaatst: 13-07-14 22:12
Nee, geen roos en geen huid. Zelfs geen wondje. Alleen maanloos. Aan de staart is ook niets te zien. Ze toont wel enorm hengstig. Benen zijn dan helemaal ondergeplast en bruin terwijl ze bij mijn 24 jarige ruin staat die echt helemaal geen hengstengedrag vertoond. Kan inderdaad ook in die richting zijn. Op de wei staat er een soort kruid, weet niet exact wat het is maar het is niet giftig en ze eten het ook gewoon op. Mijn ruin daarin tegen, die wel duidelijk ZE heeft, schuurt niet.
nee perzikkruid lijkt me geen kwaad te kunnen nouja, iedereen kan wel allergisch zijn tegen iets he als je het zo beschrijft denk ik eerder momenteel hormonaal beetje in de knoop hoor
Onze merrrie (geen Zippo nakomeling) gaat haar staart schuren als ze hengstig is :-( Omdat dit hormonaal is kunnen we hier helaas niets aan doen. Onze hoop is dat het tijdens haar drachtigheid minder wordt en dat haar staart langzaam weer kan bijgroeien