PROK keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

newt

PROK keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 17:56

Hallo allemaal,

Zijn er hier ook mensen die net als mij ellenlang al wachten op de uitslag via het KWPN?

Mijn hengst mocht op 1 April gekeurd en inmiddels nog geen uitslag. Officieel horen ze binnen 3 maand uitslag gegeven Mja we zijn nu bijna 3,5 maand verder.
Na bellen en email krijg ik alleen als reactie dat t zo druk is ivm nu digitaal aanleveren. Zou toch binnen nu en 6 weken wel willen weten of ik mijn hengst eerder van de weide kan halen voor training voor de hengsten keuring in december.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:06

Zijn die van jou nog op print aangeleverd ipv digitaal? Die kunnen ze als het goed is weer beoordelen, maar ze zullen wel een flinke inhaalslag moeten maken want je bent niet de eerste die ik er over hoor. Ik wacht ook nog op een uitslag van begin maart (print aangeleverd), maar ik houd er rekening mee dat dat nog wel ff duurt. Maar goed, in mijn geval geen haast, maar als je een jonge hengst vd wei wil halen voor de hengstenkeuring, is dat idd geen fijne situatie :\ .
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 11-07-14 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

caroline_max

Re: PROK keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:09

Wat raar, mijn merrie is eind april op de foto geweest en ingestuurd. Daar heb ik inmiddels al wel de uitslag van. Die van mij zijn digitaal aangeleverd.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:09

Klopt, digitaal is gewoon beoordeeld.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 18:10

Nee, is wel digitaal gebeurt, want het was ook de eerste dag dat het digitaal aangeleverd moest voor de hengsten (al dus de kliniek).
Toen ik belde 2 maand terug vertelden ze ook wel dat het binnen was en in de wachtrij stond voor beoordeling.
Voorheen was het ook zo dat wanner het beoordeeld was het betaald diende te worden, daar aan kon je zien dat je centificaat bijna in de brievenbus zou liggen, nu halen ze het geld ook al van de rekening als de foto's binnen zijn, en krijg je via het "mijn kwpn" de uitslag binnen.
De kliniek schat het prok wel goed in, maar ja KWPN veranderd wel eens van mening, en als hij niet PROK voldoende is laat ik hem gewoon staan op de wei en haal ik hem in Oktober terug en word hij als sportpaard verkocht.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:15

Ok, dan gaat die vlieger van print/digitaal niet op in jouw geval.
Wel apart dat die dan nog steeds niet beoordeeld zijn en die van caroline_max van eind april al wel.
Neem aan dat je wel contact hebt gehad met KWPN en ze echt nog niet beoordeeld zijn? Bij ons duurde het een paar jaar geleden ook erg lang, bleek dat twee foto's opnieuw geschoten moesten worden. Dat hadden ze ons niet verteld, maar ze hadden wel de dierenarts gebeld. Die vervolgens zonder ons te informeren bij de opfokstal nieuwe foto's is gaan schieten.... De beoordeling stond dus al die tijd op "hold", terwijl wij van niets wisten.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 18:35

Eerste keer dat ik belde was het dat ze in de rij stonden voor beoordeling.
De laatste mail was dat het druk was en dat de commisie 2 maal per week bij elkaar komt en dat het nog wel even duurt.
4 weken terug gebeld, nog steeds in de wachtrij en nu maar weer gemaild met een dringend verzoek.
En voor overschieten zijn ze ook mooi laat want hij staat al weer 2,5 maand in de weide.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:02

Ik heb van mijn keuring van 25-4 de uitslag al een paar weken binnen. En die foto's zijn zelfs pas 19-5 opgestuurd, de dierenarts was het namelijk vergeten :+

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 08:49

Nou heb hem binnen hoor. En hij is PROK jeej. Ze bieden de foto's aan in een soort icloud en daar moet het kwpn ze dan binnen 5 dagen vanaf halen wat nooit is gebeurt. Maar nu gelukkig wel.. Geduld
.. Is een schone zaak.. Phoeh geduld was anders wel op na bijna 4 maand

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:05

Gefeliciteerd!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:34

Dat is mooi! gefeliciteerd!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:27

Super! Gefeliciteerd!