Mijn shet wil niet zwemmen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariek123

Mijn shet wil niet zwemmen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 18:10

Ik heb een super lieve leuke betrouwbare shet maar ze weigert het water in te gaan, ze komt niet eens een meter in de buurt ik hoop dat iemand iets weet wat me op weg kan helpen!! Graag reacties. :j :j

Desty

Re: Mijn shet wil niet zwemmen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:10

Ik zette de mijne er achteruit in, nu loopt ze er zelf in en vind ze het leuk :)

mariek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 18:13

Dat is nog niet eens zo'n gek idee, ga ik zeker proberen! *\o/* *\o/*

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:14

lang touw pakken en zelf voor gaan, zodat ze ziet dat het water niets gemeens doet? :')
of misschien een 2e paard/pony mee? weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar aangezien paarden kuddedieren zijn volgen ze dus vaak ook redelijk snel, zodra ze zien dat er geen gevaar is :)

mariek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 18:17

Ja, ik ga meestal met een vriendin en haar pony ze zijn goede maatjes maar ze zet geen stap veder

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:22

Ik heb toevallig vandaag met mijn paard geoefend met in het water gaan. Maar mijn paard vindt water ook eigenlijk niet eng. Bij mijn paard in de wei ligt een meertje dat afloopt (dus van ondiep naar diep). Ik heb van de week voor het eerst geoefend. Eerst haar voor de waterrand zetten. Dan heel rustig een stapje verder vragen in het ondiepe water. Vindt je paard het eng, ga dan niet pushen maar laat haar even weg lopen van het water en als ze gekalmeerd is probeer je het opnieuw. Ik ben de vorige keer bij mijn paard gestopt toen ze zonder angst met haar twee voorhoeven in het water stond.

Vandaag daarmee verder gegaan. Ze snapte meteen wat de bedoeling was. Ging met haar twee voorhoeven in het ondiepe water staan en een beetje spetteren. Ik haar beloond met stem, haar eruit gehaald, brokje gegeven en even laten grazen (minuutje of zo). Zo steeds geprobeerd, en dan af en toe een stapje verder vragen en uitgebreid belonen als het goed gaat. Mijn paard stond binnen een half uur tot kniehoog in het water, wilde er eigenlijk niet meer uit en eindigde met rollen in het water. :D

Het diepere gedeelte bewaren we voor een andere keer.

Edit: een lang touw is wel handig.

mariek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 18:28

haha wat leuk

twandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:29

ik zou het ook is proberen met een lang touw maar als dit niet werkt had ik het ook in de achteruit gedaan. zo doe ik wel meer als hij er in de vooruit niet langs wil dan proberen we de achteruit wel hihi

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:34

Rustig aan doen en zeker niet haasten. Laat je shet alles rustig bekijken, want het is voor hem gewoon een angst die overwonnen moet worden. En natuurlijk niet bang zijn om er zelf ook met je laarzen in te gaan :)
Gewoon rustig beginnen met langs de rand lopen, en veel oefenen met haar pony vriendin. Ze zal uiteindelijk vast wel beseffen dat het niet zo eng is als het lijkt als ze haar vriendin er ook in ziet

mariek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 18:48

Oke, dank je!!