Wat is nou écht een goed zadel voor de kleintjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat is nou écht een goed zadel voor de kleintjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:59

Hoi,

Nu heb ik niet op korte termijn een nieuw zadeltje nodig voor mijn shet, maar ik zit gewoon af en toe eens rond te kijken. Wat ik namelijk vooral voorbij zie komen aan shetzadels zijn de welbekende pinokkio-zadels of zadels die van karton gemaakt lijken te zijn :o Nu wordt er vaak Wintec aangeraden, maar mijn pony heeft én een kort ruggetje én is niet zo groot, waardoor 12 inch toch het beste is qua lengte (14 inch heb ik gehad en dit was echt te lang).

Wie heeft ervaring met zulke kleine zadeltjes en kan me advies geven?

Groetjes

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:37

Ik heb een zadeltje wat ik overgenomen heb van de vorige eigenaar, een kort en vrij zwaar zadel in vergelijking met het Pinokkio zadel wat ik ook heb.
De zwaardere ligt en draagt voor hem veel lekkerder en past beter bij zijn bouw.
De bladen zijn ook korter als bij het Pinokkio zadel wat het voor mijn zoontje veel makkelijker maakt om hulpen te geven..

Hier kun je iets van het zadel zien, ik zal morgen eens kijken of ik een merk oid kan vinden.
Afbeelding

Hier op gipsy:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bucha op 03-07-14 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:40

Sorry: dubbel
Laatst bijgewerkt door Bucha op 03-07-14 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:40

Ik heb een bates pony en wil eigenlijk graag nog een guy cantin ponyzadel

SammyFloor

Re: Wat is nou écht een goed zadel voor de kleintjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:33

Het bovenste zadeltje is denk ik van Norton :)

Ik had zo een Wintecje, echt fijne zadeltjes! Helaas is mijn merrie overbouwd en lag het niet goed op haar.
Is echt wel vrij kort, scheelt veel met een 14inch hoor! :)
Nu heb ik een Barefoot kids, maar die zijn echt niet gemaakt voor de kleintjes. Hij is echt al de max van wat mijn 1 meter hoge merrie kan hebben. Voor de rest wel een heel fijn zadel :)