[KG] vos wordt wit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindeeee

[KG] vos wordt wit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 08:05

Hallo allemaal,

Ik heb vorig jaar een zweetvosje van 2 jaar gekocht. Ze had op haar hele lichaam echt maar een paar kleine witte haartjes, alleen haar hoofd had er meerdere. En even geleden kwam ze helemaal uit haar wintervacht, ik schrok bijna van haar kont. Daarop zaten best veel witte haren, en sindsdien komt er alleen maar meer bij. Op haar kont zitten nu meer witten dan vos haren, en er zitten ook echt best veel witte vlekjes op haar lichaam, die er een halve week geleden niet zaten. Maar bij de schouder van de pony zitten er echt nog weinig.
Sorry voor de bagger fotokwalitiet
Een van de vlekjes:
Afbeelding
De witte haren op haar kont:
Afbeelding
Haar schouder:
Afbeelding

En aangezien ik geen verstand heb van kleurtjes bij paarden, wil ik vragen welke kleur dit is.

Ik hoop dat jullie weten welke kleur ze is.
Groetjes,
Linde

Twinklebel

Re: [KG] vos wordt wit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:10

Heb je ook een foto van het hele paard? Grote kans dat je paard schimmel is, of een stekelharige vos.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 08:11

Ik zal eens kijken, als ik er geen heb zal ik er zo snel mogelijk een maken (wss morgen)

Edit: geen foto van haar hele lichaam, alleen met wintervacht en dan zie je het niet...

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:41

Als je paard een stekelharige vos is, dan wordt ze gedurende ze ouder wordt ook steeds witter. Ik vind het heel mooi en ken eigenlijk ook alleen maar leuke stekelharige vossen :D. Ze worden ook altijd herkent op wedstrijd, is best leuk.
Heel veel plezier en succes bij het zadelmak maken straks ;)

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 22:06

Ik denk dat ze ook een stekelharige vos is ja. Bedankt voor jullie antwoorden allemaal!!

Jaleesa89: zadelmak maken gaat wel gebeuren, ruitermak niet echt, aangezien ik er te groot voor ben nu. Er gaat alleen een heel klein jochie op hobbelen, die niet zwaar is, dus ik hoop dat dat allemaal goed gaat :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:02

Haha dan wens ik je alsnog veel succes want jij staat er waarschijnlijk naast en dat is soms nog erger ;)