[WN] quarter hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunny

quarter hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 10:10

Omdat diepvries niet wil lukken ben ik voor mijn Topsail Whiz merrie op zoek naar een quarter hengst die natuurlijk dekt. Eisen: cleane 5 panel en voornamelijk reining gefokt. Bij voorkeur in de buurt van Nijmegen, de grens over mag ook.

Wie o wie weet een leuke hengst?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:21

Hmm moeilijk :)
Ik denk dat er nog maar weinig natuurlijke dekkingen gedaan worden.

Eentje die ik weet is Taffys Mister Pep, de vader van onze hengst. Maar hij is dan weer niet 5-panel getest..

En vers/gekoeld zaad is geen optie?

Sunny

Re: quarter hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 15:03

Tja, vers zou ook kunnen, maar volgens de da is natuurlijk echt de beste optie. Had al een afspraak staan met iemand, maar na weken zeuren om de uitslagen van de 5panel hoor ik daar niets meer van. Was zeker positief >;) , niet vreemd, vader van de hengst was PSSM drager.

Taffys Mister Pep is leuk, maar weer zo'n roteind rijden.. Als het dan niet wil lukken moet ik weer elke keer heen en weer. Heb ook weleens een Welsh Atje in Groningen laten dekken. Altijd in 1 keer dragend, maar toen natuurlijk niet....

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:30

JETS YELLOW TWISTER kom ik steeds overal tegen, ik heb verder geen verstand van quarters. Maar ik vind zijn standfoto een beetje ogen alsof hij heel oud is of slecht gebouwd. Hij dekt wel natuurlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:05

Is de Grullo Quarter Hengst Hickories Mega Dsire iets ??
Kijk in het profiel van Sharons_Jims voor een veulen van hem en mijn merrie.

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 19:18

Dekt hij nog dan? Kan niets recents over hem vinden?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:28

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:04

Misschien een optie om je merrie bij de hengst eigenaar te laten totdat ze dragend is? Dan kan ze vaker gedekt worden. Bovendien wordt ze dan daar gescand en weet je gelijk of het gepakt heeft of niet.
Ik heb zelf fijne ervaring met http://www.klus-qh.de/tivio-tiny-toon.html maar deze hengst is meer allround dan reining. De verzorging is in ieder geval top! En hij is 5-panel getest, alles n/n of N/N.

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 18:19

NRJ: Dat kan natuurlijk ook, heb daar zelf altijd wat moeite mee. Heb ze het liefste lekker thuis..

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:46

Ja dat is een punt. Ga vantevoren, zonder je merrie, al eens kijken en maak goede afspraken.
Waarschijnlijk heeft je merrie ook minder stress als ze niet zo veel hoeft te reizen. Dan heeft het vruchtje meer kans om te nestelen en kan ze weer lekker mee terug naar huis :-)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:54

Sunny schreef:
NRJ: Dat kan natuurlijk ook, heb daar zelf altijd wat moeite mee. Heb ze het liefste lekker thuis..

misschien kun je een hengst op je erf laten komen voor een periode van bv 6 weken. wat heb jij een hengst te bieden wat maakt dat het voor de eigenaar mogelijk wel interessant is.
Misschien training op bepaald gebied.
wellicht kan jou merrie met de hengst samen een periode op de wei lopen.
En anders idd kijken of je jou merrie een tijdje bij de hengst mag laten lopen.

ik ben zelf groot voorstander van natuurlijk dekken, hier is het 1 keer niet gelukt, dat ging om gekoeld vers sperma, 3 pogingen.
Jaar erop met natuurlijk dekken, 1e hengstigheid, direct raak.
We hebben nu 2 keer het geluk gehad dat de eigenaar van de hengst (gaat om 2 verschillende hengsten), ons de hengst voor een periode toevertrouwde. Dus wie weet is dat ook een optie voor jullie.
misschien zijn er nog meer mensen in je omgeving die ook een dekking van hem willen onder dezelfde voorwaardes?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:19

De vraag is, voor wie is het veulen?
Als je een veulen wilt voor jezelf, kun je idd een wat minder bekende hengst kiezen met een al dan niet goede stamboom waarbij de eigenaar geen probleem heeft om hem een paar weken bij je merrie in de wei te zetten.

Maar ik geloof dat die niet zo heel dik gezaaid zijn.

Of je probeert het los te laten en je merrie naar de hengst te brengen. Ze gaan er gerust goed voor zorgen. En dan heb je je merrie hopelijk na een aantal weken of maanden drachtig terug, van hopelijk een hengst met niet alleen een stamboom die die van je merrie goed aanvult.

Dus, laat het los, of fok niet.

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 08:16

Via pb heb ik twee hele leuke, geteste, hengsten aangeboden gekregen, waarvan de ene voor mij iets handiger uitkwam, dus gisteravond heb ik haar weggebracht. Wordt vervolgd dus..

Allemaal bedankt voor het meedenken.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:47

Super! Ik ben benieuwd :-)

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:15

Misschien GP Mister Dual Jack? Hij staat op de Rawhide Ranch in Herentals (B). Ben benieuwd of er een leuke bij zit, waar je gaat kijken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:53

emil01 schreef:
Misschien GP Mister Dual Jack? Hij staat op de Rawhide Ranch in Herentals (B). Ben benieuwd of er een leuke bij zit, waar je gaat kijken.

Als je het topic goed hebt doorgelezen, zul je zien dat de merrie al naar de hengst is. Maar toch bedankt voor je bijdrage.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:47

emil01 schreef:

Ja da's een leuke! ;)

Harrytjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:30

Tinniie schreef:
Hmm moeilijk :)
Ik denk dat er nog maar weinig natuurlijke dekkingen gedaan worden.

Eentje die ik weet is Taffys Mister Pep, de vader van onze hengst. Maar hij is dan weer niet 5-panel getest..

En vers/gekoeld zaad is geen optie?

Ik kan melden dat Taffys Mister Pep wel degelijk 5-panel getest is en in alles N/N is.

dechima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 07:35

Jets Yellow Twister dekt nog steeds binnenkort wordt hij weer vader.

yellow is een super lieve hengst met rijden, hij is van mijn vriendin

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:39

Omdat dit een oud topic is en TS ondertussen waarschijnlijk wel voorzien is, plaats ik hier een slotje.