hengst keuringen laten lopen voor hij naar HK gaat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

hengst keuringen laten lopen voor hij naar HK gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 23:11

Rare titel maar weet het niet anders te beschrijven. :)

Ik heb een pas 1 jarige NF hengst en de bedoeling is dat ik met hem in 2016 naar de hengstenkeuring gaat.
Maar is het eigenlijk interessanter voor ons/hengst zelf als hij al eerder keuringen heeft meegelopen of kijken ze daar niet naar op de HK ?

Memere

Re: hengst keuringen laten lopen voor hij naar HK gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 09:25

Niemand die hier een antwoord op kan geven ?

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:27

Naar welke keuring zou je dan willen gaan ?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:33

Eleio schreef:
Rare titel maar weet het niet anders te beschrijven. :)

Ik heb een pas 1 jarige NF hengst en de bedoeling is dat ik met hem in 2016 naar de hengstenkeuring gaat.
Maar is het eigenlijk interessanter voor ons/hengst zelf als hij al eerder keuringen heeft meegelopen of kijken ze daar niet naar op de HK ?

Het kan ook juist negatief zijn.

Stel je krijgt al 1 en 2 jarige een slechte premie, moet hij veel bij zetten om op 3 jarige opeens top premie te krijgen.

Ik koos ervoor om mijn hengst totaal nergens op uit te brengen, ook niet als veulen.
Die is hij 3 jarige leeftijd voor het eerst geweest :j.

jazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:44

Het ligt eraan met welk doel je gaat. Eerder behaalde resultaten bieden geen enkele garantie en worden in principe niet meegewogen in de beoordeling. Een goedkeuring voor het leven van een collega stamboek uit een van de buurlanden helpt altijd, maar de vraag is of je dat in gedachten hebt.

Wat soms werkt, is de keurmeester(s) die hem gaan beoordelen mee te laten kijken in de ontwikkeling van het dier door hem regelmatig aan te bieden. Wij doen dat eigenlijk standaard, vooral met de hengstjes waar we verwachtingen van hebben. Maar het kan even goed tegen je werken als het dier zich toevallig niet toont die dag.

Voor de ervaring hoef je het volgens mij niet te doen. Zo moeilijk of spannend is het allemaal niet.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:01

Behalve de hengstenkeuring zijn er geen keuringen voor hengsten.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:58

Precies wat ponymens zegt. Je hebt alleen de veulenhengstjes die naar de renionale merriekeuring en centrale merriekeuring gaan. Jaarling en twenter keuring is er wel voor merrie's maar helaas niet voor hengsten.