Ponyfokkerij in Zuid-Nederland of België?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallo

Ponyfokkerij in Zuid-Nederland of België?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 18:35

Hallo iedereen, :)

Een paar weken geleden is mijn verzorgpaard overleden, hierdoor blijft nu enkel zijn "vriendinnetje", een shetlander, over. De eigenaars zijn nu opnieuw opzoek naar een nieuwe pony zowel om de overgebleven pony niet alleen te laten en ook om opnieuw te kunnen mennen. Liefst zouden ze een wat jongere pony (3-6 jaar) kopen, rechtstreeks van de fokker. Hij zou niet beleerd moeten zijn voor de koets, maar liefst toch zadelmak. Het probleem is dat we in België wonen en er niet meteen sprake is van e-pony's hier, waar hun voorkeur jammer genoeg naar toe gaat. We hebben reeds contact opgenomen met de fokker van Donatello, hun overleden paard, maar zij hadden momenteel geen e-pony's te koop staan.

Zelf weet ik niets over fokkerijen en het zoeken naar een paard is dus helemaal nieuw voor mij. Met de vorige verzorgster hebben we al wat opzoekingswerk gedaan op het internet, maar zonder resultaat. Daarom vroeg ik mij af of jullie misschien goede fokkers kennen in Zuid-Nederland of België? Informatie en tips zijn allemaal meer dan welkom. :o

Mvg, Mallory.

kwita

Re: Ponyfokkerij in Zuid-Nederland of België?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:48

kijk op de nederlandse marktplaats en met de zoekopdracht e pony... zijn er echt heel veel en hier op bokt ook

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:04

Anke hier op bokt heeft een leuke pony te koop, 3 jaar en ze zijn haar aan het beleren. Woont vlakbij Venlo (stal de immetjeshoeve, even op googlelen)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:02

Jammer dat ik niet in het zuiden woon. Ik heb er eentje te koop die volledig aan jullie beschrijving voldoet! Maar in Brabant plaatsje Zeeland zit een ontzettend grote ponyfokker tevens paardenmelkerij. Gezien hij over de honderd pony's heeft zal er vast wel wat tussen zitten!