Hengst voor stermerrie Jazz x Florencio x Rubinstein I

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_NW

Hengst voor stermerrie Jazz x Florencio x Rubinstein I

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 19:08

Onze merrie Gina Barina is afgelopen week ster geworden, waardoor we toch de knoop hebben doorgehakt en haar willen laten dekken. Ze is een Jazz uit een elitemerrie van Florencio. Haar grootste aandachtspunt is de croupe, te kort en erg hellend. Verder zijn de verzenen aan de lage kant. Merrie kan goed lopen, maar zou wat meer zelfhouding mogen hebben. Dus wat meer de berg op.

Ik zat zelf te denken aan Glamourdale, vanwege zijn exterieur en zijn houding en balans bij het lopen. Bordeaux vind ik ook een optie, grote pluspunt is dat van hem al nakomelingen onder het zadel zijn en dat geeft natuurlijk veel informatie.

Gina:
Afbeelding

Afbeelding

Scoreformulier:
Afbeelding

Glamourdale:
Afbeelding
(www.kwpn.nl)

tanjaatjuhh

Re: Hengst voor stermerrie Jazz x Florencio x Rubinstein I

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:00

Renske_NW

Re: Hengst voor stermerrie Jazz x Florencio x Rubinstein I

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 21:15

Kun je uitleggen waarom je die zou kiezen?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:49

Totilas x desperados droompapier vind ik zelf. Bij jouwn merrie is vooral die hals kort en de bovenhals niet mooi ontwikkeld.

De 'dale' hengsten worden al zoveel gebruikt naar mijn mening en jouwn merrie heeft genoeg kwaliteit om zon hengst als Toto te gebruiken. Toto wordt geprezen om zijn super bewegingen.

Nadeel is dat je niet weet hoe toto zelf fokt.

Ik heb het filmpje van Glamourdale ook bekeken. Werd er niet warm of koud van.

Waar je ook naar kunt kijken is Giovanni spreekt me meer aan voor je merrie dan Glamourdale. Veel meer hengst , zelfhouding en wat een galoppade.