Prijs veulen? Hoog..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_Goos

Prijs veulen? Hoog..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:27

Hoi,

Sorry als het hier verkeerd staat...

Ik ben een beetje aan het rondkijken om er een veulen bij te nemen en nu viel het me op dat de prijzen behoorlijk hoog lijken te liggen?

Kruisingen rond de 900/1000 euro, zowel hengst als merrieveulens.
Haflinger/fjorden rond de 1000 euro..

Ligt het aan mij, of zijn dit best hoge bedragen voor een veulen?

Ik ben niet zo in het fokken thuis (vandaar dat ik al een 'bestaand' veulen wil kopen, haha), dus ook niet in de prijzen.. Dus.. Wat vindt bokt?

LilChar

Re: Prijs veulen? Hoog..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:30

Ik kijk ook wel eens op marktplaats rond en ik heb ook wel goedkopere veulens gezien hoor! Maar die zijn inderdaad in de minderheid.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:32

Met name Haflinger hengstveulens gaan aan het eind van de zomer vaak naar de slacht als ze niet verkocht worden. Dan kun je ze vaak voor iets meer dan slachtprijs krijgen. Als je even wacht tot de herfst zie je genoeg langskomen. En neem eens contact op met paardenmelkerijen, die moeten hun merries dekken om paardenmelk te kunnen produceren, maar moeten de nafok aan het eind van de zomer ook kwijt.

kensin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:35

als je een goedkopere prijsklasse wilt kun je beter even wachten tot de herfst begint,
meeste paarden staan nu natuurlijk 24/7 op het land en staan niet in de "weg" als het weer verslechterd en de paarden straks weer op stal moeten, zullen er toch een aantal mensen last hebben van ruimtegebrek en zullen hun veulen goedkoper aanbieden :)

bijna hetzelfde antwoord als cassidy zie ik.. ze was me net voor ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:39

Hier ook een kruising verkocht (veulen van dit jaar) voor de prijs die je aangeeft. Merrie overigens. Was binnen een week verkocht aan de eerste kijkers en had nog 2 liefhebbers in de wachtrij. Ben overigens vooral erg content met de nieuwe baasjes die ze krijgt :j
Was ze niet verkocht, was ze gewoon lekker blijven lopen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:44

Ik heb voor veel minder dan die prijs een new forest kruising gekocht van net 1 jaar denk dat je ook een beetje mazzel moet hebben. Ik was helemaal niet opzoek maar hij kwam op mijn pad.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:45

Voor de pony's welke jij beschrijft vind ik de prijzen hoog liggen. Maar zoals wordt gezegd na de zomer worden ze goedkoper.

Gignala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:19

Een vriendin van me heeft vorig jaar na de zomer een veulentje gekocht, toen was het veulen goedkoper ja

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:24

Vragen en krijgen zijn 2 dingen hé?
Je bent nu nog vrij vroeg in het seizoen, als je een paar maanden wacht, als de veulens wat minder mooi en schattig zijn en geld gaan kosten omdat ze ook op stal moeten in de winter, dan kun je ze voor een geschikte prijs krijgen.
Maar als je iets bijzonders zoekt vis je dan ws achter het net, het ligt er dus ook aan waar je naar op zoek bent.

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 18:43

Bedankt voor alle reacties!

Anneliesjd: tsja, wat is bijzonder, haha? :)) Ik zoek gewoon een veulen waar ik later (recreatief) mee aan de slag kan gaan, dus in dat opzicht denk ik niks 'bijzonders'. Ik hoef geen keuringen te lopen of wedstrijden te rijden..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:58

Bijzonder is alles wat zeldzaam is, veulens van ouders met veel predikaten, zeldzame rassen, zeldzame kleuren enz. Als je zoiets zou zoeken zou je dat wel weten ;)

Gewoon een paar maanden afwachten en dan nog eens rondkijken.