Heel leuk en ook heel spannend!
Omdat ik nog niet eerder zelf een paard heb gekocht, had ik voor deze kennismaking een ervaren vriendin (tevens met paramedisch diploma) meegevraagd.
We hebben kennis gemaakt, veel vragen gesteld, paard zien lopen, zelf even gereden en in de hand gehad.
Het voelde heel vertrouwd.

Ik ben dan ook van plan om nog een keer te gaan kijken.
Als het zover komt, laat ik hem uiteraard keuren (ook röntgenologisch) door mijn dierenarts.
Waar ik wel heel benieuwd naar ben, is of de prijsindicatie redelijk is (even los van de gek die er wellicht het tienvoudige voor geeft bij wijze van spreken).
Zijn er hier mensen met ervaring die mij een indicatie kunnen geven van waar aan te denken op basis van het volgende?
- Andalusiër (met brandmerk, afkomstig uit Spanje - naar ouders/papieren heb ik nog niet specifiek gevraagd)
- 7 jaar;
- Ruin;
- Schimmel;
- Geen wedstrijdervaring;
- B/L niveau (er moeten wel even wat goede dressuurlessen in worden geïnvesteerd vanwege dribbel en achter de teugel kruipen, maar dat zie ik wel zitten);
- Vriendelijk, verkeers- en trailermak;
- Kanttekening: hij gaat thans hangen bij vaststaan.
Alvast bedankt!
Jouw schatting komt gelukkig overeen met wat ik 'qua gevoel' in gedachten had. Volgens de advertentie zou hij overigens 1.65 m zijn, maar hij komt eerder op 1.60 m (ook voldoende maat voor mij gelukkig). 
(tja , je kan er nog mee fokken, en een goede semental met toppapier is ook geld waard)